Pylontech Image

Pylontech

Pylontech 3000C ohne Kommunikation betreiben

Hallo zusammen,

Ich habe 3 Pylontech 3000c mit Multiplus2/3000 und Cerbo GX in Betrieb.

Soweit als i. O.

Eine vierte 3000c ist defekt! Anscheinend ist das BMS defekt. Die Batterie habe ich im März über EBay gekauft. Trotz vorhandener Rechnung und Garantie bekomme ich weder von Bosswek noch von Pylontech eine Reaktion auf meine Mängelanzeige.

Meine Fragen ins Forum

1. Hat jemand ein Idee wie man da weiterkommen könnte.

2. Wenn eine Reparatur nicht möglich werden sollte, möchte ich die Batterie einfach mit im Verbund betreiben aber ohne Komunikation. Ist das möglich?

Danke voraus

winsun1626 asked
netrange commented ·

3 Answers

pylontech not reach to 100%

Dear all,

sensed voltage of battery and battery BMS voltage is not same so it doesnot charge the battery to 100%.Battery actual voltage is lesser but multiplus sensed DC voltage is higher so multiplus stop charging the battery.please find the attached screen shots.pylontech US2000 with multiplus II 5kVA UNIT.

[image]

[image]

kaarthik asked
Alexandra commented ·

2 Answers

ESS System mit Multiplus 2, 2. Pylontech einbauen

Moin,

kurze Frage....,

beim Einbau einer 2. Pylontech, reicht es aus nur die erste Pylontech komplett auszuschalten,

oder muss der Multiplus 2 ebenfalls ausgeschaltet werden?

Danke

Dampfpfeife

dampfpfeife asked
dampfpfeife answered ·

4 Answers

Visualisierung möglich ?

Hallo

ich habe ein Pylontech us 3000 zweimal

dazu ein smart solar Mppt 150/35 im einsatz zum laden der Batterie

Entladung Konstant über Wechselrichter Nachteinspeisung.

gibt es eine möglichkeit das ganze Visuell dazustellen ?

ein Multiplus 2 soll ende nächstes jahr das System final fertigstellen.

kann Man da schon etwas machen was sich später erweitern lässt ?

Cebro Gx und Display oder irgendwas Akku und der Mppt würden mir in der Darstellung erstmal reichen

Grüße

gofofnight asked
gofofnight answered ·

2 Answers

Big voltage difference between Pylontech BMS and MultiPlus-II GX

Hi all,

ESS-system details are: MP-II GX 3000, Pylontech US2000C and 2 MPPT

Wiring and setup according to pylontech_phantom.

https://www.victronenergy.com/live/battery_compatibility:pylontech_phantom

But currently it is not connected to grid because we wait for approval of grid company.

Issue is that MP-II and Pylon BMS are showing constantly different voltages as shown in dashboard

49.78V (BMS) vs. 52.36V (MP):

[image]

Impact is that Multi doesn't allow the battery to be charged by MPPTs because it is sharing the wrong voltage with them, and 52.4V is the charge limit. For example 1 MPPT has:

[image]

But the battery does actually have only 49.78V

[image]

GX-system setup battery monitor is autoselected with Pylontech.

[image]

I could not find any hint why this is happening. Does someone had similar results and what could be done to get Multi to use BMS voltage ?

Thanks in advance for any help.

Daniel asked
Warwick Bruce Chapman commented ·

6 Answers

Pylontech battery balancing

Just added to US3000C batteries to an existing pair of US3000C batteries. Started balancing operation all commss cables removed as well as lines to inverter. balancing started as expected but after a few hours the 2 existing batteries continue to show discharging but the new batteries are in standby. Restarting the balancing procedure shows that the new batteries are still on 3 LEDs whereas the old batteries are on 5 LEDS. Balancing continues for a few minutes and then they go into standby again. Is this normal and do I just have to wait overnight for balancing to complete. Or is there something I’ve missed.

Roberto Znconato asked
Alexandra answered ·

1 Answer

MPPT smart solar not going into absorption

Hi, I have on off-grid system with 3x Pylontech US2000C batteries, Multiplus II GX 48/5000/70 and MPPT smart solar 250/100.

When I initially set up the system I hadn't changed the charging limits advised by Victron ie absorption 52V, float 51V through the VictronConnect App but had set the limits via the VE configure software Charger Settings tab.

I was getting high voltage alarms but the MPPT was going into absorption and float, and recording as such on the VictronConnect App.

I have since updated the settings in the VictronConnect app which has stopped the high voltage alarms but the MPPT now never goes into absorption or float.

Is this a problem and if so, how do I fix it?

kirs-ten-henson asked
kirs-ten-henson edited ·

1 Answer

BMS-CAN zeigt keine Fehler aber es wird kein BMS Device angezeigt

Hallo,

ich habe eine Pylon kompatible Batterie am BMS-CAN angeschlossen.

Der BMS-CAN Netzwerksatus zeigt keine Fehler auf TX und RX und zählt stetig hoch.

Es wird aber weder bei "Device List" noch bei "Batterie Monitor" die Batterie angezeigt.

Was kann ich tun damit das BMS angezeigt wird?

reflexc1 asked
reflexc1 commented ·

3 Answers

Bug report: Pylontech 2500 Battery-Remote Console-Details &VRM data errors

I'm commissioning three Pylontech 2500 batteries with a new Cerbo GX and came across two problems with the remote console "Details" display of data and the data reported by the VRM data widget. (the battery operation is working nominally)

1/ the Details screen (remote console) description has the first two labels of the "Lowest cell voltage" and "Highest cell voltage" reversed. The VRM widget display also has these labels reversed.

2/ Something is very wrong with the display of the Lowest and Highest cell temperatures.
The Details screen is also reporting the "Minimum cell temperature" and "Maximum cell temperature" incorrectly. For an ambient temperature of 24C and battery temp of 24C and a small charge current 7.5A @ 26.88V for 3 units (333Ah) the reported max and min cell temperatures are -33C and -43C. The next day when the ambient temperature had dropped to 21C, reported -63C & -73C.

I tried each of the brand new batteries separately (i.e. not connected together via RS232 cable) moving the CAN cable to each in turn and each of the "Cell temperatures" was the same i.e -33C. I would have expected the cell temperature should have been (under the operating conditions) to have been very close to the battery temperature at 24C plus/minus no more than 1C.

I also have observed that the reported battery temperature resolution is 1 degree C (no problem with this), with the cell temperature incremented in units of 10C. This might hint at the possible cause of the problem.

The battery otherwise seems to be operating nominally and the local LED display is not showing any problems. Otherwise, the Pylontech 2500 BMS CAN bus connection to the Cerbo GX was simple and quick commissioning, complements on making it so easy.

I'll try to post screenshots of the problem, for some reason the current session does not allow images.

raymiller asked
ich10 answered ·

5 Answers

Pylontech US2000c Alarm - Internal Failure Alarm - Temperature Sensor Broken?

I have a system with 4 Pylotech US2000C + 4 Pylontech US2000 Pus 95.

My system consists of the following components and is grid connected

• 3 x Victron Multipluss 48/5000/70
  • 1 x CerboGX
  • 2 x Mppt 250/100
  • 4 Pylotech US2000C
  • 4 Pylontech US2000 Pus 95.

The system and the batteries have been working without problems since 04.May.2022.
Since 26.May.22 the red LED on one of the US2000C is up and I get an alarm in the CERBO GX: "Internal Failure Alarm - 512"

I have already run the ESS on "Keep Baterie Charged" for 3 days without success.

The batteries are in a rack in my house and have the same ambient temperature in the rack. However, one cell shows me 0 degrees Celsius as the minimal temperature.

Is this a fault that I can correct or does this battery need to be changed?

[image]

[image]

[image]

[image]

@Ned Yu (Pylontech)

funkybigdude asked
rittschie commented ·

4 Answers

zwei Speichersysteme im Haus, funktioniert das?

Hallo,

bei mir läuft z.Z folgendes System.

[image]

Im Dezember soll nun an die Fronius WR eine B-Box HVM 13.8 angeschaltet werden. Außerdem sollen die WR mit einer Netzumschaltbox notstromfähig gemacht werden. Funktioniert das?

Zum Hintergrund:
Ursprünglich war nur die Fronius-Lösung geplant, Da aber BYD ewig nicht liefern konnte, habe ich mich selbst um das Victron ESS System gekümmert, welches auch super läuft. Jetzt bin ich mir nicht sicher, ob es da zu Problemen kommen könnte. Da ich eine Förderung genehmigt bekommen habe, muss ich das System schon so nehmen, oder eben verzichten. :-(

Viele Grüße
Norman

norman-klinge asked

0 Answers

MQTT Cerbo - Verbrauchsdaten der Pylontech

Hallo,

ich habe hier eine Installation bestehend aus Multiplus 2, MPPT und Cerbo GX, angeschlossen an drei Pylontech. Die Abfrage der Daten mittels MQTT läuft prima. Nur suche ich verzweifelt nach der Information, wie viel Strom (in Ah oder Wh) in die Pylontech gegangen sind und wieder rausgekommen sind. Gibt es diese Info ohne einen Victron Shunt?

Vielen Dank für eure Hilfe...

Micha

michael-b-3 asked
mankabonn edited ·

2 Answers

Pylontech battery and Multiplus showing different SOC

Hi, I have on off-grid system with 3x Pylontech US2000C batteries and a Multiplus II 48/5000/70. I believe I have set up the system such that the Multiplus BMS overrides the battery BMS. I have manually set the charging limits advised by Victron ie absorption 52V, float 51V through the VictronConnect App

Currently the Pylontech batteries indicate a charge of 100% at 52.2V.

However, the Mulitplus shows a SOC of only 67.5%. The sun is shining and no charge is being pushed into the batteries, they are reading idle.

This appears to be okay for the batteries but I am unclear as to why the SOC reading is so different between the Multiplus and the battery BMS.

In addition, the smart solar indicator light suggests it is in absorption mode, however when I check on the victronconnect app the system never records an absorption nor a float phase.

I am new to all of this and have been playing with settings and reading docs for a while now, so any help (in language for beginners) very welcome!

kirs-ten-henson asked
kirs-ten-henson commented ·

1 Answer

Protection entre Multiplus 2 GX 48V/5000 et batteries pylontech 2000C

Bonjour,

j'ai depuis quelques mois une installation avec un Multiplus 2 GX 48V/5000 et 4 batteries pylontech US2000C.

Tout fonctionne parfaitement mais je m'interroge sur la protection recommandée par le revendeur située entre le multiplus et les batteries, ne l'ayant revue utilisée nul part par ailleurs.

Il s'agit d'un schneider C120N (A9N18363). Pourriez-vous m'indiquer si cette protection convient à cette configuration et si elle répondra bien aux normes exigées par le consuel ?

Entre le disjoncteur d'abonné et l'AC-in du multiplus, j'ai un disjoncteur HAGER NFN250 50 A (6-10ka Courbe C)

Merci pour votre éclairage

ldabin asked
Thierry Cortassa (Victron Energy Staff) answered ·

1 Answer

Multiplus II with ESS + second Multiplus II with Generator + Pylontech Battery

I have a Multiplus II installed with ESS and 3 Pylontech 2000 Batteries. Now I want to add a second Multiplus II to connect a Generator on AC In 1.

At the moment the Pylontech are connected to the Venus GX and as I understand controlled from there.

How can I connect the second Multiplus II to the Venus Gx that the Batteries will charge when the Generator is running?

joe2 asked
joe2 commented ·

1 Answer

482 Posts
346 Users
22 Followers

Topic Experts

Alexandra
752 Points
wkirby
661 Points