victron community Image

victron community

Ruuvi Temperatursensor Verbindung zum Victron Cerbo unterbrochen

Nach einen Rooter Neustart habe ich keine Verbindung mehr zu den Temperatursensoren von Ruuvi. Die Sensoren tauchen nicht mehr in der Bluetooth Liste auf. In den Einstellungen bekomme ich den Hinweis "unterbrochen". In der RuubiApp ist die Bluetooth Verbindung einwandfrei. Einen Neustart des Cerbo brachte keine Veränderung.

Wer weiß einen Rat?

Danke

klausk asked
Matthias Lange - DE answered ·

1 Answer

Adjustments to charging 12/12 30 dcdc

Hi I was recommended to ask a question regarding the charging of my gel battery on this forum. I have a gel 110ah under seat battery in my VW T6, which has a smart alternator. I have the 12/12/30 set to auto charge and on the pre-set for gel 1.

So what i noticed is the battery only charges when the alternator kicks in to top up the main van battery, this kicks in once the volts drop below 12.5v and then charges for about 5 seconds, at which time the Victron kicks in and charges my auxiliary battery, then the alternator drops out and stops charging and the Victron ceases. Is there a way to make the Victron charge even if the alternator is not charging the main battery in Auto mode. Or do i have to connect an ignition wire to get this behaviour to happen. advice would be great. thanks

Best

Daniel

djgriff asked

0 Answers

buck boost stops output current when target voltage is reached

installed 100amp Buck- Booster and programmed output at 14.6 volt 100 amp output for 400ah lithium battery's as soon as it reaches set output voltage it stops putting out amps, any ideas

failsafe asked
snoobler answered ·

1 Answer

Victron Smartsolar mppt 75/15 issue

2 Weeks ago I installed a 75/15 with Solar panel in my campervan I set everything up using the victron connect app and went on a trip. All seemed ok. Since I came back the van has been parked up for 3 days. I decided to see what the status was using the app. I can connect to my controller but the app no longer shows any real time or historical data. All I get is the option to change the password upgrade or change the name. I upgraded when I first installed the unit. I also notice that none of the LEDs on the controller are lt. I have checked and there is voltage from both the battery and Solar panel on the terminals but dont know if its working because I cant see the real time status screen on the app. I have tried disconnecting\reconnecting all the cables and it made no difference. Any help\advice would be appreciated. The controller surely cant be faulty after 2 weeks.

harry-b asked
Thiemo van Engelen (Victron Energy staff) answered ·

6 Answers

SmartSolar 100/30 - Batterieeinstellungen-

[image]

[image]

[image]

[image]

Hallo liebe community, ich möchte gerne die optimalen Batterieeinstellungen im smartsolar einstellen, werde aber nicht ganz schlau aus dem datenblatt vom Batterie hersteller -reichen die Daten aus ? Danke schon mal voraus

knausios asked

0 Answers

Regelung des Netzsollwert

Hallo ins Forum :-)

ich habe festgestellt das der Netzsollwert Nachts (auf den eingestellten Wert von ca. 50W) relativ gut reguliert wird.

Wenn die Symo`s geringe Leistung (nur ein paar Watt) liefern (Morgens und Abends) wird der Wert jedoch nicht annähernd erreicht. Das System schwankt dann mit einem Netzbezug um die 450 Watt.

[image]

Bei hoher Symoleistung kommt der Einspeisefall

Bei Null Symoleistung springt die Batterie ein

Ist das ein normales Verhalten des System?

-----------------------------------------------------------------

Die Summen stimmen nicht weil die Pylontech wie folgt angeschlossen sind aber nicht so dargestellt werden:

[image]

-------------------------------------------------------------------

Unsere Anlage besteht aus:

146kwp Photovoltaikanlage mit Fronius Symo ( 3x27KW + 4x20KW + 2x6KW) und Fronius Smartmeter als Eigenverbrauchsanlage mit Überschusseinspeisung in 3 Bauabschnitten realisiert

05.2022 folgendes dazu gekommen

3x Victron Quattro 10000/48 als 3 Phasensystem mit EM24 als Netzzähler

24x Pylontech U3000C

ESS angeschlossen als AC Energiespeicher auf AC1 in der Quattros (kein DC oder Notstrom)

torschten25 asked
torschten25 answered ·

2 Answers

Victron grounding

I need to double check grounding rules with the Victron Multiplus please… in our situation it will be used to power a coffee machine in a tent at a trade show. It will not be connected to shore power, it will only be operated in inverter mode. There is no chassis or hull to connect the Multiplus case ground point to and no connected metal parts that customers can touch, Is an earth cable to the case ground point necessary in this temporary use case?

ginesvadillo asked
wkirby answered ·

1 Answer

Qualified Victron Elecrical Engineer needed urgently

Hello to the Victron Community,

I have just finished a major Victron digital switching system installation on my yacht and I need the services of a qualified Victron Electrical engineer to link up the system to the boat. Can anyone help me please? Sebastian

sebby asked
sebby answered ·

2 Answers

GX Error #48 DVCC with incompatible firmware: Warning

I got this message on my system 2 wks ago GX Error #48 DVCC with incompatible firmware: Warning . I added to more pylon batteries last year, that's all what I've done. Any help would be appreciated

jimhon asked
durman commented ·

1 Answer

Bitte um Vorschlag VICTRON Wechselrichter-Ladegerät für paralleles 1 PhasenNetz

Ich möchte ohne Einspeisung ein Netzwerk betreiben, da mein Fronius Primo nicht ohne Netz läuft, brauche ich wahrscheinlich eine VICTRON Wechselrichter-Ladegerät dazwischen.

Meine bisheriges SETUP

vom Wohnmobil ins Haus : meistens verfügbar ( verbrauche momentan ca. 50 % der 300Ah Kapazität über 1 Nacht im Haus mit einer extra Verkabelung [für Blackout verlegt] - Licht, Kühltruhe, Kühlschrank, Kaffeemaschine, Wasserkocher... )

4x400kWp = 1,6kWp

Victron Smart Solar Mppt 150/100 MC4

12 V Batterie LiFePO4 300 Ah

3000W KFZ Reiner Sinus Auto Wechselrichter 12v auf 230v

Wird derzeit mit Automatischem Umschalter AC 230V 2P 100A bei zuwenig Solar-Leistung auf öffentliches Netz geschaltet

Neu ist Solaranlage für Haus :

16x400kWp = 6,4kWp

Victron PRIMO 5.0-1

Möchte dieses mit extra Notstromverkabelung oder einphasig

(dazu werde ich ja einen einphasigen Wechselstromsensor ????AMPERE ??? benötigen)

in mein Haus einleiten

Den Strom vom Wohnmobil noch dazu verwenden - wenn das möglich ist um Spitzen abzudecken und vielleicht auch den Autospeicher zu laden !

Welche Grösse des Victron (könnte ja ein VICTRON MultiPlus II [auch GX möglich] sein )

ist erforderlich um diese zu verwirklichen ???

Meine Vorstellung im Bild !

[image]

woisetjo asked
steffen-graap answered ·

3 Answers

How much voltage is needed to start the MPPT?

My VOC of PV - 93.5V

and battery Voltage showing as 53.4V

i have user 450W 4 pannels serial+parrel

pls tell me is this engough to start MPPT 150/100

ranjan asked
Alexandra edited ·

1 Answer

running a Compressor from battery feed to victron multi plus

I have a Victron easy solar 24V 3000VA I am installing in my caravan. It is supplied by 3 parallel 12v LiFEPo4 135aH batteries in series with the another identical 3 parallel 12v IiFePo4 batteries giving 24V battery.

I also have a 24v compressor for the air bags that I want to feed from the battery terminals on the victron. I have a ferrite filter in the feed to the compressor but not sure on its capability.

My Question is: is there any issues in this configuration with regard to the victron easy solar?

twase asked
twase edited ·

2 Answers

Schwankungen vom MPPT 100/50

Ich habe hier ein Problem mit meinem Victron SmartSolar 100/50
Es gibt extreme Schwankungen der Leistung sobald die Eingangsspannung ca. 90V erreicht. Der Laderegler ist eigentlich für bis zu 100V ausgelegt, sollte also kein Problem darstellen.

Zum besseren Verständnis, habe ich ein kurzes Video der verbundenen SmartSolar APP erstellt:

https://youtu.be/4BYO4IUUwbI

Es passiert unabhängig von der Ladeart und Ladezustand vom Akku

Vielleicht hat jemand eine Meinung dazu, alle Ratschläge oder Fragen sind Willkommen

thomas-duerr asked
thomas-duerr answered ·

5 Answers

SMS Verifizierung nicht möglich

Hallo, ich hatte meinen Zugang auf SMS -Verifizierung eingestellt. Habe jetzt eine neu Handynummer und komme nicht mehr ins Portal. Gibt es dazu eine Lösung?

thomas112 asked
thomas112 commented ·

0 Answers

Followers

96 Posts
61 Users
1 Follower

Topic Experts

There are currently no experts identified for this topic. Can you answer questions in this topic area? Community members who provide answers that are marked as correct earn reputation and may become recognized as topic experts.