python Image

python

Victron API

Hello people,

I noticed that Victron updated the API documentation web site. The weird thing is that they removed the ArttibutesCode list from the documentation and I could not be able to find it anywhere. Does anyone have the previous API documentation file? If so, Could you please shared it?

jhongiraldo asked
Alex Imbrea (Victron Energy Staff) answered ·

1 Answer

How do I set three-phase grid setpoint ESS mode 2 through pymodbus?

How do I set three-phase grid setpoint ESS mode 2 through pymodbus? the only register at the site is 2700, only this register is necessary to limit the gird?

I set the setpoint with this register but the grid was not limited

vinicius asked

0 Answers

Utiliser Linky comme compteur d'energie

Bonjour,

je dispose d'un véhicule possédant une installation solaire (BMV 702, Multiplus 800Va, MPPT 100/30, MPPT 75/15, VenusOS) et pour lequel j'ai configuré l'assistant ESS. une simple rallonge est branché entre le véhicule et le logement dont je suis locataire.
Le mode ESS marche a merveille ! Je souhaiterais pour ne pas modifier le réseau électrique existant du logement utiliser les données fournies par le compteur Linky afin de transmettre ces dernières à l'installation solaire afin de limiter la quantité de surplus injectée dans le réseau. Je sais qu'il existe l'ET112 pour ce genre de cas mais je souhaiterais ne rien modifier et donc utiliser la téléinfo du linky pour récupérer L1 et ensuite le transmettre au VenusOS via modbus pour piloter l'assistant ESS.
Quelqu'un a-t-il déjà mis en oeuvre ce genre de chose et pourrait m'aider à reproduire celà ?Je suis inculte en python et modbus donc un p'tit coup de pouce serait vraiment apprécié ! D'avance merci à tous pour vos retours !

vanupied asked
chuff edited ·

6 Answers

Venus MQTT keepalive - how to do this in python script with topic list payload ??

I have a python script to send the 'keepalive' message to the Venus MQTT broker running on a raspberry pi 3 :

import paho.mqtt.client as mqtt     # MQTT support
import time
import json

mqttBroker ="victronpi"                 # define MQTT broker address
client = mqtt.Client("KeepAlive") # identify client
client.connect(mqttBroker)              # connect to broker
print("VictronPi MQTT broker connected...")

while True:
  # send 'keepalive' message
  errcode = client.publish("R/b123abc7d123/keepalive") # publish all topics
#  topics = json.dumps("solarcharger/+/Dc/0/Voltage")
#  errcode = client.publish("R/b123abc7d123/keepalive",topics) # publish selected topics
  print("VictronPi KeepAlive sent : ",errcode)
  time.sleep(10)

I'd like to just keep alive the topics I'm interested in. I gather you can do this by including a payload in the 'keepalive' message but I'm struggling with the python syntax to do this, see commented out lines above, which just create a new read topic. Can anyone enlighten me what the correct python syntax to do this is please ?

PaulM

paulm asked
paulm published ·

1 Answer

Followers

10 Posts
9 Users
1 Follower

Topic Experts

ad-le-roux
60 Points