question

blaze avatar image
blaze asked

argo fet heeft 8,5v op ingang terwijl daar niets is aangesloten en led brand, hoe kan dit?

Argo FET1003 gekocht.(accuscheider)

Na deze te hebben aangesloten ging het ledje op het front branden.

Terwijl er geen laadspanning aanwezig is van de dynamo op de ingang van de Argo fet

Zelfs als de ingang van de Argo niet is aangesloten blijft het ledje branden. (En heb hem niet uit gezien.)

Mijn boord systeem betreft een 24v systeem

Er staat op de ingang van de Argo 8,5V denk afkomstig van uitgang 1 of 2 terwijl de ingang niet is aangesloten.

Lijkt mij niet juist. De dealer kon mij niet vertellen hoe dit kan.

wat is hier mis en hoe te verhelpen??

Argo FET Diode
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

2 Answers
Johannes Boonstra (Victron Energy Staff) avatar image
Johannes Boonstra (Victron Energy Staff) answered ·

Er is niets mis, de Argo isoleert de accu's met FET's (zoals de naam al doet vermoeden). Deze kunnen stroom schakelen dus zodra er iets is aangesloten wat een stroom veroorzaakt wordt de ingang geblokt. er staat dus wel wat spanning op maar hierop kan geen verbruiker een stroom trekken. De LED brandt bij aansluiten op de accu als teken dat de unit werkt, bij 12V gaat deze helemaal uit , bij 24V blijft de led schijnen.

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

blaze avatar image
blaze answered ·

Oke bedankt voor uw antwoord,

maar dan klopt de handleiding niet geheel, omdat daar word gesproken, dat als de led brand er spanning op de ingang staat, en bij mij deze geheel niet is aangesloten., vandaar de verwarring

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.