question

gabke avatar image
gabke asked

Instellen bmv 712 monitor

Goedendag, kan iemand me uitleggen hoe ik de monitor het beste kan instellen??

Wij hebben 2 AMG dc accu's van 180amp p.stuk in onze boot staan nu wil ik dat de monitor mij een alarm geeft als ik 1 accu 70% ontladen heb. Heb al overal gezocht en gebeld maar kom er niet aan uit :(

Alvast super bedankt!!

BMV Battery Monitor
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

5 Answers
Rob Fijn avatar image
Rob Fijn answered ·

Hallo, het zou wel goed zijn om te weten hoe je je twee batterijen aangesloten hebt om hier een goed antwoord op te geven. En ook welke monitor je hebt.

Als u een BMV-712 hebt:

33. Low SOC alarm
When the state-of-charge falls below this value for more than 10 seconds the low SOC alarm
is turned on. This is a visual and audible alarm. It does not energize the relay.

groeten,

rob




2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

gabke avatar image
gabke answered ·

Hoi hoi, de accu's zijn gescheiden aangesloten doormiddel van een accu keuze klok. Accu 1 op stand 1 en accu 2 op stand 2. De minnen zitten op de shunt aangesloten.

Ja klopt de bmv 712

Alvast bedankt voor uw antwoord

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

Rob Fijn avatar image
Rob Fijn answered ·

Hallo, dat zal dus niet gaan met 1 BMV-712. Je zal de shunt in de Negative lijn moeten zetten, voordat deze samen komen met de andere negative kabel van de andere accu, en dan meet je alleen deze ene accu.

Voor de andere Accu zal je dan het zelfde moeten doen met een tweede BVM-712.

Hoop dat je hiermee verder komt.

groeten,Rob


2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

gabke avatar image
gabke answered ·

Hoi, de 712 moet 2 accus kunnen uitlezen en dat doet hij ook. Zetten we de accu keuze klok op 1 dan lezen we accu 1 uit en zetten we de klok op 2 dan lezen we accu 2 uit alles werkt hoe het hoord ik wil alleen weten hoe en waar in het menu(instellingen in de app) hoe ik het moet instellen dat er een allarm afgaat bij 68% of 70% verbruikt heb, zodat ik niet per ongeluk de accu te ver ontlaadt (behoud van de accu)

Alvast weer bedankt

1 comment
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

gabke avatar image gabke commented ·

Uitlezen doen we via de app en anders staat er v of vr op het display cd monitor

0 Likes 0 ·
Rob Fijn avatar image
Rob Fijn answered ·

Hallo, de tweede uitlezing is alleen een voltage. Hier wordt voor de rest geen SOC mee gemeten.

Het idee zou zijn om deze tweede volt meting iets van de Start Batterij te zien.

groete,

rob

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

Related Resources

Additional resources still need to be added for this topic