question

fagne avatar image
fagne asked

Aansluiten van Multiplus uitgang in de groepenkast

We zijn de trotse bezitters van een Multiplus 2 maar we twijfelen over hoe we deze het beste kunnen inzetten voor de essential loads?

Mag je de uitgang van deze Multiplus je (3 fasen) groepenkast invoeren en op een aardlek aansluiten met daarop 4 groepen met essentiele zaken? Deze aardlek met de groepen zit nu gewoon op een fase aangesloten. Dus helemaal loskoppelen en dan aan de uitgang van de Multiplus?

We twijfelen omdat je dan min of meer twee stroombronnen in een kastje krijgt?

Multiplus-II
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

1 Answer
daver-1 avatar image
daver-1 answered ·

Aan de hand van je woordkeuzes ga ik ervanuit dat de installatie zich in Nederland bevind, hierover kan ik helaas geen info verstrekken.

Daar je zelf niet zeker bent over de regelgeving, raad ik je aan de installatie te laten doen door een erkend elektricien. Deze is normaal gezien altijd op de hoogte van de huidige veiligheidsbepalingen. Voor Belgie kan je hier voor terugvallen op het AREI, voor Nederland is dat als ik me goed herinner NEN1010.


Misschien is volgend topic wel interessant voor U

https://community.victronenergy.com/questions/79704/multiplus-in-ess-mode-aansluiten-op-belgisch-net-v.html


2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.