question

davidvm avatar image
davidvm asked

Monitoren kWh thuisbatterij

Dag iedereen,

Hoe kan ik in het VRM-portaal zien hoeveel kWh de thuisbatterij heeft geleverd ( bv. per dag) en hoeveel ze werd opgeladen. Het is me ook niet duidelijk hoeveel kWh ( de woning) per dag verbruikt. als we de slimme meter raadplegen op de dag van onderstaande printscreen dan was het verbruik 5kWh.

De configuratie is als volgt :

Multiplus 3000 II GX met een Pylontech Force L1 batterij van 10,7kWh - Cerbo GX - ET340 op kop van de installatie.

Binnenkort ga ik de output van de omvormer PV meten met een ET112. Zou hier mee het probleem worden opgelost?

Alvast bedankt voor de info.


portal-vrm.jpg

BMV Battery Monitorkwh
portal-vrm.jpg (53.3 KiB)
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

2 Answers
philippe avatar image
philippe answered ·

@DavidVM , normaal gezien kun je de PV productie aflezen in de VRM, indien die mee opgenomen is in de monitoring.

screenshot-2022-05-20-at-101730.png


2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

davidvm avatar image
davidvm answered ·

Dag Philippe,

bedankt voor je antwoord. Dus mijn stelling dat wanneer ik een kWh-teller plaats voor de PV-installatie, ik automatisch de totale kWh die de batterij heeft afgegeven kan zien klopt?

Als ik in totaal 3 pv-omvormers heb in de installatie, kan ik dan ook 3 tellers ( type ET112) plaatsen en uitlezen?

Alvast bedankt.

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

Related Resources

Additional resources still need to be added for this topic

Victron BMV battery monitors product page