question

owagenaar avatar image
owagenaar asked

2 ESS 3 fase systemen op 1 meter

Ik ben bezig met een 2e set als ESS-systeem. Deze is bijna klaar en wil ik gebruiken voor teruglevering. Mijn bestaande set is aangesloten op een 3 fase meter, en ik vraag me af hoe dit met de 2e set te doen. Beide sets draaien op een eigen Cerbo. Systeem 1 bestaat uit 3 stuks Multiplus 8000, en 4 stuks MPPT 250/100. En 125 kWh Pylontech accu's.

Systeem 2

3 x Multiplus 5000, en 4 stuks MPPT 250/100. En 90 kWh Pylontech accu's.

Hoe kan ik dit goed laten samenwerken.

Multiplus-IIESS3 phase
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

2 Answers
duivert avatar image
duivert answered ·

hoi,

ik denk dat je ze individueel moet laten draaien, koppelen kan niet zo ver ik weet (wellicht met een extern systeem, node red oid?)

en als ze beide terug gaan leveren kan je hoofd aansluiting dat wel aan?

1 comment
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

owagenaar avatar image owagenaar commented ·

Ja die kan dat wel aan. Maar theoretisch zouden beide systemen elkaar kunnen tegenwerken. Zelfs met 2 meters. Ik ben zelf nog niet echt thuis in Node red.

0 Likes 0 ·
duivert avatar image
duivert answered ·

ja ik denk dat als je grid meters op beide systemen plaatst ze elkaar inderdaad gaan tegenwerken...

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.