Victron multi plus 2 wil niet aan

Het lukt me niet om mijn Victron aan te krijgen als ik de AC er in doe en op aan druk lan en usb werkt niet als ik de AC out meet dan staat er stroom op zelfde voor als ik het op batterij laadstand zet dan staat er 60 volt op.

Het scherm gaat kort aan en gaat uit ik kan geen manier bedenken om te verbinden ik denk dat het scherm kapot is maar dat vind ik niet zo erg als ik het maar werkent kan krijgen en door de web interface kan zien wat die aan het doen is.

Update het batterij opgeladen en geeft 50 volt netjes. Het de mppt in de multi plus 2 gewoon vervangen door een andere van hetzelfde model en kan verbinden met bluetooth er me.
De Multi plus 2 wil nog steeds niks geven van leven, geen lampje wat gaat blinken niks hoor wel een geluid als ik het in laadstand zet en dan de batterij gaat laden zie ik aan de spanning.
Nog iemand ideeën wat het probleem kan zijn

Update Multi plus 2 gaat aan was een misende verbinding maar mppt wil niet aan en toont de zonnenpanelen niet

Geen verbinding tussen mp en akku.

Zekering kapot?

1 Like

hoe bedoel je.
Er nog geen zonnepanelen aangesloten en krijgt stroom door AC In
als het wel een zekering is waar zit die dan zo dat ik kan kijken als die kapot is.
:wink:

Heb je wel batterijen aangesloten? Zonder werkt het systeem niet, het is een batterij gebaseerd systeem

1 Like

Dank je dat je het ver mailt omdat ik dacht dat het zonder kon voor de eerste keer opstarten.
Omdat ze het in hun eigen video vermelden.
Ik ga kijken als het opstart met batterij aangesloten.

Update het batterij opgeladen en geeft 50 volt netjes. Het de mppt in de multi plus 2 gewoon vervangen door een andere van hetzelfde model en kan verbinden met bluetooth er me.
De multi plus 2 wil nog steeds niks geven van leven, geen lampje wat gaat blinken niks hoor wel een geluid als ik het in laadstand zet en dan de batterij gaat laden zie ik aan de spanning.
Nog iemand ideeën wat het probleem kan zijn

Kun je aangeven wat je allemaal hebt qua victron apparatuur (type), hoe je alles hebt aangesloten en wat voor batterij je hebt (merk, voltage, ah)?

EasySolar-II GX
met victron smartsolar charge controller mppt 250 i 70
pylontech us2000
batterij aangesloten.
220 AC input

tussen batterij en victron ethernet kabel (de juiste)
Probeer victron met usb adapter van victron te lezen maar lukt niet.
Internet kabel geprobeerd maar lap op de modem gaat niet aan dus is niet actieve

Ik heb nog niet meer aangesloten omdat ik eerst de setting juist wilden zetten

Welk voltage en wattage is de easysolar?

1 us 2000 is namelijk al te weinig capaciteit voor een 3000 model

Zolang de easysolar niet aan gaat , kun je niets instellen

Wat is de lengte en dikte van je kabels (batt naar easysolar) zit er een zekering tussen?

48/3000/35-32 MPPT 250/70 GX
kabel is ongeveer 40 cm is de meegeleverde van de batterij Geen zekering er tussen
te weinig capaciteit hoe bedoel je. :wink:
Hoeveel capaciteit moet de batterij hebben of raad je aan

batterij aangesloten.
220 AC input

tussen batterij en victron ethernet kabel (de juiste)
Probeer victron met usb adapter van victron te lezen maar lukt niet.
Internet kabel geprobeerd maar lamp op de modem gaat niet aan dus is niet actieve

Voor 3000va inverter is het minimum wat victron adviseert 2x us 2000,

Staat de batterij aan? Is deze voldoende vol geladen? Met een te lege batterij zal het systeem ook niet kunnen starten, voltage kan goed zijn maar wil niet zeggen dat er voldoende start capaciteit is (stroom - Ampere)

Lees alle handleidingen even goed door, om te kijken of je iets gemist hebt en zorg dat alles goed aangsloten is, plaats ook zsm de juiste zekering tussen de batterij en de easysolar voor je eigen veiligheid

Neem evt contact op met de victron dealer waar je de apparatuur gekocht hebt voor hulp

1 Like

Ik probeer eerst de batterij opladen maar de victron doet het blijkbaar niet als ik met de mppt verbindt met de telefoon dan zie ik de spanning van de batterij waar het wil niet laden omdat er geen PV stroom is maar als ik de draden meet staat er 160 volt op maar de app zecht 0 volt

Ik wil graag eerste de baterij nog opladen voor ik een extra koop misschien wilt het niet starten omdat de batterij maar 10% vol is.

Heb je zonnepanelen aangesloten? Zonder heeft geen zin…

Normaal gesproken, zou je accu niet zo leeg mogen zijn bij levering, zou even contact opnemen met je leverancier

Blijft een vreemd verhaal, als je de easysolar met de batterij hebt verbonden (met de juiste dikte bekabeling), de easysolar met ac in, de remote on off stekker (groen blokje met doorverbinding) op zijn plek zit, zou je easysolar in charge only minimaal de batterij moeten gaan laden..

Maak anders even een tekening hoe je alles aangesloten hebt met zoveel mogelijk specificaties

als ik de stroom meet wat van de zonnepanelen komt dan is het 160-170 volt baterij is bijna leeg omdat ik het had gekocht maar een jaar lang heb niks me gedaan omdat ik geen tijd had.

Kabels van de panelen naar de vichtron zijn massief copper en zijn dubbel zo dik dan wat ik vond wat ze aan raden. en is ongeveer 15 meter lang cabel naar baterij is 30-40 cm meegeleverd uit de doos

Als het zo aangesloten is als in je afbeelding en hoe je het verder beschrijft zou hij gewoon moeten werken..

Brugje zit erin? en waar staat schakelaar op?:

AC Fase en nul kabels op de juiste plek? Bruin fase L, blauw nul N (ook in de meterkast of groep waar ie op aangesloten juist?)

Batterij plus en min op de juiste plek?

AC kleuren staan het zelften en staat stroom op aan knop het ik op bijden standen gezet

wat is dat groenen zit er bij mij niet is wat is het doel er van ?

Mis je dat blokje met het zwarte draadje? Die moet erin, dat is de remote connector, zonder zal je systeem niets doen

Ja

Heb je het apparaat nieuw gekocht? Want die zit er standaard in

Ik denk dat die er uit is gevalen omdat het er wel in zat als ik me goed herinner maar was me niet opgevalen omdat het zo klein is denk ik. wat is doel er van want kan het vervangen met een soort gelijk onderdeel enkle een ander kleur plastic tot ik het terug vind