Fijn dat ie nu wat doet!
Je zult het systeem nu eerst moeten configureren volgens de easysolar gx handleiding en de batterij setup
Batterij en mppt verschijnt niet batterij is verbonden met speciale internet kabel
Heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe

Dat komt omdat je het systeem nog moet instellen
Zal de handleiding doornemen
systeem is ingesteld en baterij lijkte goed te werken maar de mppt mist nog steeds en ziet de zonenpanelen niet terwijl er wel 160 volt opstaat het lapje knipert van mppt Bulk LED = Niet aan het laden Dus ik snap het niet heb ook gebrobeert om de orginelen mppt er terug in te zetten geeft het zelften.
Ik heb geen easysolar maar alleen losse mppts, normaal gesproken zit deze met een ve direct kabel aangesloten op de GX dus zal hier intern ook zo zijn,
zorg ervoor dat hij dus aangesloten is intern op ve direct en de draaischakelaar als die erop zit op standaard staat (zie handleiding van het type mppt wat er in zit)
Dan zou ie moeten verschijnen in vrm/remote console, ook die moet dan juist ingesteld worden
ve direct kabel is aangesloten
de draaischakelaar kan ik niet vinden in de handlijding op welke stand het moet staan is 48 v baterij en geen 12 of 24 volt
draaischakelaar staat op 2
In principe kun je de draaischakelaar laten staan, 7 is voor lifepo, volgens de easysolar handleiding dien je de mppt in te stellen met de victron connect app en bluetooth
Zie hoofdstuk 9
https://www.victronenergy.com/upload/documents/EasySolar-II_GX/11230-EasySolar-II_GX-pdf-nl.pdf
Bij de eerst keer aanzetten zal ie de juiste spanning detecteren, of later zelf aanpassen in victron connect app
Als ik de app open dat staat alles goed voor een 48 volt baterij laden 52 drupeladen 51 volt het is eerder dat het zecht in de app dat er geen pv volt spaning is terwijl er wel is namelijk 160 volt het raren is dat als ik de kabels uit de mppt haal en meet dat het 160 volt is maar als ik ze er insteek de kabel dat het 1.2 volt pv geeft ik zie niet waar de stroom heen gaat omdat de baterij niet voller worde.
weet je zeker dat de zonnepanelen juist zijn aangesloten? Geen defect paneel? Als er geen stroom loopt of spanning instort is daar iets niet ok
Zelf kabels gemaakt, of mc 4 stekkers aangeknepen? Dit kan nog al eens voor slechte verbindingen zorgen en of gevaarlijk zijn zonder juist gereed schap (brandgevaar)
Probeer evt even maar 2 of 3 panelen aan te sluiten, zolang de spanning maar minimaal 53volt is
zonnepanelen doen het prima
heb inderdaat mc 4 stekkers gemaakte maar met geretschap wat er bedoelt voor is dus zitten niet te los ik was aan het zoeken op het inetnet en kan andere ook vinden met soort gelijen problemen zonder oplosing nog
weet niet wat het was maar verschijnt nu in de app en maakte stroom enkle het blijft in bulk modus zitten
Oke sorry had bulk verkeert geïnterpreteerde dacht dat het betekende dat er geen stroom ging naar de baterij omdat wat je zecht de batterij laad niet op.
Waarschijnlijk zijn je instellingen nog niet klaar, nog niet volledig of nog niet juist in de gx,
De easysolar/multiplus staat op passthru, hij hoort op externe besturing te staan zodra alles goed staat en communiceerd met elkaar
Als alles goed ingesteld staat, bepaald de pylontech bms het laden, (dvcc) en stuurt oa de mppt aan
Nee dat kan ook niet
Als je alle handleidingen gevolgd hebt zoals ik heb aangegeven en alle instellingen juist zijn zoals door victron opgegeven voor bij de pylontech batterij, zal deze op externe besturing komen te staan
Je mppt en batterij zijn nog steeds niet zichtbaar, dus systeem is nog niet goed ingesteld en of verbonden, beide moeten in device list verschijnen
Welke victron batterij netwerk kabel heb je? Type a of b? Welke us 2000 heb je? Us2000 of us 2000c?
Ik heb alle stappen gevolgde op Victron & Pylontech UP2500, US2000, US3000, US2000C, US3000C, US5000, US5000B, UF5000, Pelio-L, UP5000, Phantom-S, Force-L1 & L2 [Victron Energy]
This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.