Net meter wordt alleen in het weekend niet op 0 door de weeks perfect

Lijkt idd hetzelfde als wat ik hier heb. Bij mij gebeurt het eigenlijk alleenels de PV boven de 3500w levert. Toen ik 1 van de 2 strengen had los gekoppeld was er geen probleem. Ik heb het vermoeden dat het aan mij kWh meter ligt de ET340. Die meet het net verbruik op L1 en de PV op L2.

Ja, dat vermoeden krijg ik ook steeds meer.
Probleem doet zich nu ook weer voor. Heb de modus weer aangepast naar ‘keep batteries charged’ met 40A laadstroom. Zon is bijna constant maar de netmeter schommelt steeds met sprongen van 50 à 100 Watt (soms 200 Watt in 1 seconde verschil) heen en weer terwijl de houseload ook redelijk constant is nu

Ja ik had het deze morgen ook wel weer. Ik had deze week ook een 1 kW kachel aangezet als mijn PV 4700W opwekt en de multiplus kan maar 70A bij 52volt is max 3700w in de accu laden, en de stroom is negatief. Dan wil ik niets terug het net op sturen. Maar toen ging de net meting (AC belasting) toch nog soms naar de 500w dan klopt het echt niet want de kachel staat aan. Ik zag ook dat er een update klaar staat voor de multiplus. Draaid nu v552 en v556. staat klaar. Blijft wel erg vreemd dat hij het soms ook wel gewoon goed doet. En om nu weel de kWh meter vervangen vind ik ook wel een dingetje.