Kan ik de no-break /UPS functie gebruiken in een parallel op het netgekoppelde Multiplus 2.
ja, dat is precies waarvoor een multiplus 2 als ess voor gebruikt kan worden, ups functie gebruik je hier niet bij,
maar alleen alles wat op ac out 1 kan backup stroom krijgen, wat (parallel aan het net) aangesloten zit op ac in niet
Beste Marc,
Ik ben zeer tevreden met je antwoord, maar heb toch nog enkele vragen.
Wat ik juist wil weten is of het net op de AC-in van de MP2 aangesloten kan worden , en de belastingen (AC Loads, de hele huisinstallatie) op de AC-out 1. Of is er een beperking op de AC-out 1 aansluiting. In dit geval overweeg ik om een extra backup circuit te installeren.
Dus in deze situatie staat de Multiplus 2 in serie met het net en niet in parallel, kan en mag dit.
Ik zou uiteraard zowel op AC-in als AC-out automatische zekeringen voorzien.
mvg.
Andre Van Hul
Ja dat kan en mag, mijn hele huis zit op een 3 fase multiplus systeem
Wel even rekening houden met max omvormer vermogen wat je nodig hebt bij stroomuitval
De 3k versie kan 7360W (32A)uit het net leveren en 2400W uit de batterijen, totaal dus 9760W
Bij stroomuitval dus max 2400W
Voordeel van alles op ac out 1 is dat zonnepanelen op mppt’s of omvormers aangesloten op de ac out 1 gewoon blijven werken bij stroomuitval
This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.