ik ben in bezit van een 3Phase victron MultiPlus2 systeem.
met een gekoppeld PV systeem etc.
We hebben dit systeem in een verwarmde en geïsoleerde loods naast het huis draaien, deze loods heeft zijn eigen meterkast en 3 x 25a aansluiting op het net.
ik wil graag in de dagen dat de Accu vol is en er PV capaciteit over is AC out 2 gebruiken om de overtollige energie te dumpen naar ons Woonhuis.
het woonhuis heeft ook een 3 x 25a aansluiting op het net. Het is geen probleem als de overtollige energie die niet gebruikt wordt via het woonhuis terug geleverd wordt aan het net.
Heeft iemand advies of tips met betrekking tot dit plan?
Je kunt ac out 2 gebruiken om je huis te voeden, maar niet tegelijkertijd terug leveren via de aansluiting in huis, dat kan alleen via ac in van de multiplussen
dus alles wat je op ac out 2(of 1) aansluit moet gescheiden blijven van de netaansluiting in je huis
Wil je zowel je huis kunnen voeden vanaf ac out 2 of uit de net aansluiting van je huis, dan zul je een omschakelaar moeten plaatsen
Never mind, ik heb al gevonden hoe het zit. Ik denk dat ik de ACout 2 ga gebruiken om een tweede accu te laden in de woning of een omschakelaar ga inzetten.