question

grizzlou avatar image
grizzlou asked

Demande conseils LoRaWan

Bonjour,J'ai une installation solaire autonome sur ma caravane, se composant de:1 Panneau solaire de 190 W, 1 Régulateur solaire Victron MPPT 75/15 (12V) avec Bluetoo, 1 Batterie de 100Ah, 1 Convertisseur Phoenix 12/375, 1 Contrôleur de batterie BMV 712 Smart, 1 Sonde Température de batterie
J'aimerais installé un Module LoRaWAN ou autre , voici ma question:Puis je connecter le régulateur solaire, le convertisseur, le contrôleur de batterie sur ce module, afin de contrôler toute mon installation solaire à distance?
LoRaWAN
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

1 Answer
wkirby avatar image
wkirby answered ·

The LoRaWan module is only for sending data from one device. You cannot connect multiple devices to a LoRa module. Also, the LoRa network is not designed for devices to receive data only sending data, so remote control is not possible.

For your purpose, you need to use a GX device which can accept connections from multiple devices.

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

Related Resources

Additional resources still need to be added for this topic