Micro inverters geven 230 volt wil deze aansluiten op batterij
Batterij input is 48 volt
Wil ook kunnen laden van grid en dus van de zonnepanelen, welk apparaat zou ik nodig zijn?
Hallo
Je geeft in een ander topic aan dat je al een 3 fase systeem van victron hebt, als het multiplus 2 zijn, dan kan dat op ac out, maar daar moeten je micro omvormers wel geschikt voor zijn
Neem contact op met een officeële victron dealer, deze kan je ook helpen bij het programmeren en in bedrijf stellen, dit is overigens allemaal prima zelf te doen, maar als je geen technische kennis hebt, is de kans op dure appartuur slopen groot..
Beste Marc,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb idd een multiplus II, je sluit het dus aan op één van de twee uitgangen van de multiplus
Dirk Jan
Ja maar je kunt dat niet “zo maar” doen, systeem zal daar op ingesteld moeten worden en micro inverters moeten frequency shifting ondersteunen, ook mogen ze in totaal niet meer vermogen leveren dan de multiplus
Goedemorgen Marc,
Weer bedankt voor je bericht, kun je me ook zeggen wat ik nodig ben voor deze installatie?
Ik wil het laten plaatsen door iemand die er kennis van heeft, maar wil wel indicatie hebben voor aanschaf.
Ik dacht zelf:
Multiplus II
X Touch 50
Cerbo GX
Smart Shunt
Ik zal nog even kijken naar type omvormer die is gebruikt
Dirk Jan
De inverter is van Solax type: X1 Micro-Omvormer
Sorry, ik snap het niet, in een ander topic geef je aan dat je een 3 fase systeem geplaatst hebt?
Zowiezo is syteem ontwerp niet toegestaan volgens community regels
Zoals eerder gezegd neem contact op met een officieële victron dealer voor ontwerp en hulp
Het zijn 2 verschillende systemen 3-fase is bij mij thuis, de andere is bij collega die zonnepanelen heeft met micro-inverters en kijkt of daar ook mogelijkheden voor zijn
Ik begrijp niet goed wat er niet mag, welke situatie bedoel je?
En wil het ook laten aansluiten door iemand die goed op de hoogte is van victron
Met vriendelijke groet,
Dirk Jan Wilts
Ah okee, volgens de community regels mag er geen systeem ontwerp via hier plaatsvinden:
Ok, maar mag je wel zeggen wat je dan nodig bent om zonnepanelen met micro inverters aan te sluiten op victron systeem
Met vriendelijke groet,
Dirk Jan Wilts
Ja, dat heb ik vermeld, op ac out 1 (of 2), evt een energie meter ertussen ET112
Maar zoals vermeld dat kan niet zo maar en de vraag is of de solax geschikt is, als die geen frequency shift ondersteund kan het niet op ac out 1/2