Thuisbatterij ESS

Hi Community,

Ik zit te kijken naar een thuisbatterij systeem om zelf te plaatsen. Hebben jullie tips? Ik ben echt nog in oriënterende fase en zit bijvoorbeeld te kijken naar onderstaand setje. Ik wil een back-up creëren voor mijn woning waar ik al zonnepanelen op heb liggen en wil deze set aansluiten op een aparte groep.

Zouden jullie voor zo’n set gaan of een ander systeem met bijvoorbeeld de Cerbo GX?

Dank!

Hoi, ik gebruik al enkele jaren een 3 phase victron ess systeem, bevalt prima

Advies is om contact op te nemen met een officieele victron dealer (bij stroomwinkel.nl)

Zij kunnen je uitgebreid adviseren en helpen met systeem design en evt installatie/configuratie

Systeem ontwerp is niet toegestaan op de community

Ps: in het engels zijn er meer leden die kunnen reageren

Ik snap niet dat de Duitsers, Fransen en Engelsen gewoon in hun eigen taal posten en de Nederlanders allemaal moeite zitten te doen hun probleem te verwoorden in het Engels.

Victron is nog gewoon een Nederlands merk ook en de meeste reacties zijn van Nederlanders aan de printscreens te zien.

Zie ik ook zo

Ben ik met je eens, maar in de basis is dit een engelstalige community, het aandeel nederlanders dat ik hier tegen kom is klein in verhouding met overige talen

De victron systemen worden veel meer gebruikt in woningen in het buitenland dan in NL

De meeste nederlanders vinden het prima om in het engels te communiceren in tegenstelling tot sommige andere landen :wink: