Ik wil 2 noodstop schakelaars toevoegen aan mijn Multi RS 6000 met 2x 16Kwh accu.
Welke uitvoering moet ik nemen? Aantal NO NC contacten?
Bij Eletrobode heb ik keuze, te meer dat ik hier nog 2 omschakelaars wil bestellen, maar prijzen verschillen behoorlijk tussen de verschillende uitvoeringen.
Ik denk dat je de noodstop in het draadbrugje moet opnemen van de RS 6000?
Hoi, ik heb zelf ook een noodstop systeem gebouwd, met 2 noodstoppen (2 locaties) met 3 NC contacten
De nc contacten gaan naar iedere remote aansluiting van mijn 3 multiplussen en ik gebruik de 12v uitgang van een van de multiplussen om een relais uit te schakelen waarop mijn 4 pylontechs een remote contact hebben om ze uit te schakelen
Inschakelen gebeurd met een reset knop die de batterijen inschakelt en daarna de multiplussen
Dit is failsafe en spannings vrij bij noodgevallen en schakelt dus de multiplussen en de batterijen uit
er zijn op dit moment nog geen officieele regels voor thuisbatterijen, alleen advies om aan PGS37 normen te houden, regels komen er wel aan
Vanwege de reset knop zou de noodstop bij jou een pulsdrukker type moeten zijn, die dus terug veerd.
Volgens mij moet een noodstop bij een multi plus of de RS 6000 die ik heb, een echte drukschakelaar type zijn.
Dit moet ik zeker weten bij het bestellen van zo’ n noodstop.
Nee geen pulsdrukker dit is alleen als je een noodstop assistent gebruikt
De remote aansluiting zit nu een draadbrugje in, als je deze eruit trekt gaat het systeem uit, dus moet bij een multiplus een NC contact zijn wat uit blijft
Dit is een van de noodstoppen:
Indrukken is uitschakelen en draaien is weer inschakelen
Duidelijk.
Kan ik de schakelaars bestellen.
Met een extra NO contact kan ik nog iets inschakelen bij het toepassen van de noodstop.
Ik heb vergeefs in de manual gezocht naar een 12 of 24 volt dc uitgang op de Multi RS 6000 om relais of zo te kunnen aansturen, zit dat wel op de Multi Plus?
Zit inderdaad geen 12/24v uitgang op de RS, multiplus 2 serie heeft dat wel