Multi-RS 3phase setup emergency stop

Hello,

In a multi RS 3 phase system, i somewhere read it is not possible / advised to connect all remote on/off to a single emergency stop button in parralel. I have a 3 phase Multi RS system and a Smart BMS, which i would like to all combine in a single emergency stop function, preferebably a stop button. Anyone has a good idea on how to acomplish that? My main goal is to have a sort of stop button outside of my battery room which will discconect all 3 Multi’s as well as the smart BMS to disconnect the batteries from the bus..

You can but you have to use an emergency stop switch with 3 separate NC contacts (normally closed)

I have a 3 phase multiplus 2 5k setup with 2 of those switches in series so i can (emergency) stop my system from 2 places, i also made a circuit to turn off my pylontech batteries at the same time

Hi Marc,

Dankjewel, heb je voor je pylontech batterijen dan ook een losse knop voorzien? (dus 2 knoppen naast / bij elkaar oid?)?

In principe zou bij het uitvallen van één omvormer alle drie de omvormvers uit moeten gaan, maar daar wil ik niet per see op vertrouwen, en ik zou graag de de batterij ook meteen loskoppelen middels de smart BMS..

Nee my pylontech batterijen gaan met dezelfde noodstop switch mee uit,

Er zit een relais aangesloten op de 12v uitgang van een van de multiplussen en uitvalt bij afschakelen van de multiplussen, dit relais schakelt de remote poorten van de batterijen

voor weer inschakelen van de batterijen is een “reset” knop voorzien die de batterijen weer aanzet (zodat er spanning is om de multiplussen weer op te starten)

Ja als ze ingesteld zijn als groep vallen ze allemaal weg, maar inderdaad, ik wilde ook een hardware matige oplossing

Er is namelijk ook een noodstop assistent (software matig)

De Multi RS heeft helaas geen 12 volt uitgang, De mini-relais in de RS en cerbo hebben al snel een extra 12 volt hulprelais nodig, de maximale schakelstroom en spanning zijn laag.

Ik heb een noodstop van Schneider gebruikt, daarin passen 3 contacten, serie Harmony, goed uitzoeken!