hallo ik ben nieuw in heel het victron gebeuren ih heb onlangs een off grid installatie gemaakt met een victron multiplus 2 gx nu is mijn sma sunnyboy 2.5 gekoppeld met de victron hij is zichtbaar en wekt ook nu wil ik de de pv assistent instaleren maar als ik die heb aangemaakt valt alles weg en krijg ik de melding error ve bus 15 wat doe ik hier fout ? ik zouw de pv assistent willen gebruiken om de sma te laten frequentie schiften . want nu overlaat de mijn pylontech accu’s .
hey Marc alvast bedankt voor je hulp . ik ga alles even uitleggen de sma sunnyboy is aangesloten op de ac out van de victron ook zie ik de opbrengst van de omvormer in het vrm portaal .ess is niet ingeschakeld bij mij omdat dit voor een off grid niet wenselijk is volgen victron website . het grote probleem is dus dat pylontech batterij vol geraakt de opbrengst van de pv blijft doorlopen naar de batterij wat natuurlijk niet goed is . de pylontech is aangesloten op de ve can poort van de omvormer en de 2de poort is met een eindplug gesloten. nu naar wat te lezen dacht ik het te kunnen oplossen met de pv assistent in te schakelen maar dat loop dus mis vanaf dat de die is ingeshakled krijg ik de melding error 15-ve bus . enzoals eerder gezegt is het een multiplus gx . dus niet met een losse cerbo gx . wat de firmware betreft als ik kijk of er updates zijn zie ik dit . |MultiPlus-II 48/5000/70-48|2623|Onbekend|v556|v556|Nieuwste versie||
| — | — | — | — | — | — | — |
|MultiPlus-II|C00F|HQ2438HPZGV|v3.60|v3.60|Nieuwste versie||
kan jij mij hier verder mee helpen want ik weet echt niet wat ik fout doe alvast bedankt !
ja ik heb de instructies gevolgd maar dan overladen men batterijn nog steeds dus ik dacht de pv assisten te laten werken om het probleem op te lossen maar dan krijg ik de error 15 en blijft heel het systeem uit staan gr Stijn