Problemen bij inschakelen versterkers

Wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer uit. Ik heb een victron MP12/1600 hangen. Achter de victron zit diverse geluidsapparatuur aangesloten. Deels op continue voeding, deels achter een contact van een magneetschakelaar. Doel van de installatie is dat bij spanningsuitval de installatie blijft draaien, totdat de generator is aangesloten. Tussen de victron en de apparatuur zit een aardlekautomaat om de installatie te beveiligen. Nu het probleem: als ik de apparatuur inschakel gaat het soms goed, meestal schakelt de aardlekautomaat uit. Ook bij het terugkomen van de netspanning schakelt de aardlekautomaat meestal uit. Als ik de victron er tussenuit haal heb ik totaal geen probleem.

Om te testen heb ik een 3000W victron geprobeerd, met de reden dat de spanning zou kunnen inzakken bij piekstroom. Totaal geen verbetering.

Wie is bekend met dit probleem, of heeft een oplossing voor mij?

Wat voor aardlek heb je er tussen zitten?

Er zit een ABB DS301C B16 30mA tussen. Deze schakelt dus uit wanneer de victron aangesloten is. Zonder victron geen problemen

Zijn de NUL van de voeding en de NUL van de uitgang gescheiden dus niet aan elkaar gekoppeld

Zeker, deze zijn gescheiden. Zoals op het plaatje is alles aangesloten.

Moet een aard probleem zijn, geen idee of de mp12-1600 opties heeft in de config mbt een ingebouwd aard relais

Ik zocht het probleem elke keer in de inschakelstroom. Maar wat zou het probleem met de aarding kunnen zijn?

Bij de multiplus 2 maakt het aard relais contact met de nul bij off grid, dit is uitschakelbaar, of dit ook bij jouw multiplus is weet ik niet

inrush kan, maar dat zou vreemd omdat ie niet uitschakeld zonder multiplus, dat zou hij daarmee ook moeten doen

Bij offgrid koppelt het aardingsrelais de nul aan PE als ik het goed begrijp. Zodat aardlekschakelaars blijven werken. In mijn geval heb ik ook bij offgrid gewoon aarding via het net. Als de MP het kan, kan het dan keaad om het aardingsrelais uit te schakelen? Misschien dat juist daardoor het probleem verholpen wordt

Bij mijn systeem zitten alle aardes ook aan elkaar, dit werkt prima

kan geen kwaad om te proberen denk ik

Wat eventueel ook een optie is om te proberen is de aanloop stroom te beperken zodat je geen piek hebt, wellicht is “power Assist 2.0”een optie

in het VE configure menu

succes

Dank voor de suggesties. Ik ga ermee aan de slag en kom er weer op terug. Met hopelijk de oplossing​:crossed_fingers: