Wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer uit. Ik heb een victron MP12/1600 hangen. Achter de victron zit diverse geluidsapparatuur aangesloten. Deels op continue voeding, deels achter een contact van een magneetschakelaar. Doel van de installatie is dat bij spanningsuitval de installatie blijft draaien, totdat de generator is aangesloten. Tussen de victron en de apparatuur zit een aardlekautomaat om de installatie te beveiligen. Nu het probleem: als ik de apparatuur inschakel gaat het soms goed, meestal schakelt de aardlekautomaat uit. Ook bij het terugkomen van de netspanning schakelt de aardlekautomaat meestal uit. Als ik de victron er tussenuit haal heb ik totaal geen probleem.
Om te testen heb ik een 3000W victron geprobeerd, met de reden dat de spanning zou kunnen inzakken bij piekstroom. Totaal geen verbetering.
Wie is bekend met dit probleem, of heeft een oplossing voor mij?
Bij offgrid koppelt het aardingsrelais de nul aan PE als ik het goed begrijp. Zodat aardlekschakelaars blijven werken. In mijn geval heb ik ook bij offgrid gewoon aarding via het net. Als de MP het kan, kan het dan keaad om het aardingsrelais uit te schakelen? Misschien dat juist daardoor het probleem verholpen wordt