Moduleren de brom (merkbaar op diverse apparaten)

Goedendag

Na een jaar vol tevredenheid op 1 MultiPlus-II 48/3000/35-32 te hebben gedraaid (ik heb 3 fase in huis) heb ik er vandaag 2x een MultiPlus-II 48/3000/35-32 er bij gezet. installeren enz. ging perfect geen probleem maar nu merk ik op dat de standaard invertor brom moduleert (zoals dit ook gebeurt als er meer load van de MultiPlus wordt gevraagd)

Opzich niet gek maar toen ik ging koken viel mij op dat mijn afzuiger in exact diezelfde modulatie iets harder en zachter gaat, ditzelfde is merkbaar op meerdere apparaten.

Ik heb de spanning gemeten maar die blijft stabiel. Het voelt een beetje alsof de frequentie steeds wordt aangepast door de Multiplus.

ps. ik heb wel een Assist aangezet voor mijn SolarEdge omvormer welke aan de Critical loads zit en de Victron kan daar Frequentie Shifting op toepassen zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ook zie ik dat de frequentie op elke fase kortstondig naar 53Hz gaat (als de brom luider wordt) en daarna weer terug gaat naar 49.9Hz (dan wordt de brom ook weer minder)

Groetjes Edwin

Je hebt zelf het antwoord al gegeven, hij is aan het frequentie shiften. Maar waarom? Waarom ishet systeem niet gekoppeld aan de grid?

Hoi Rik

Na veel testen blijkt het probleem als volgt te zijn geweest. er zat een fase verdraaiing in het systeem (voor de hoofdschakelaar zaten fase 2 en 3 omgedraaid)

en daardoor ging de Multiplus Offgrid draaien, en daardoor was de assistent voor SolarEdge blijkbaar zoekende!

1 Like

Ok, nee dan gaat hij inderdaad niet aan het net koppelen. Ook weer opgelost. Succes met je systeem!

Bedankt voor je hulp.

Systeem draait verder goed nu. is kijken wat het op de lange termijn gaat doen

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.