Mijn Multiplus-2 is verbonden met de cebro, ik zie de multiplus in VRM, deze staat aan (het knopje onderaan staat op 1), maar in de VRM blijft deze op “uit” staan. Ik zie geen mogelijkheid om deze Multiplus “aan = werkend” te krijgen. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen? bij voorbaad dank! pedro
Domme vraag…de schakelaar op de voorplaat staat op aan / inverter ?
Geen domme vragen. Bedankt voor je reactie. En ja, de schakelaar staat op 1 = beide functies (voor zover ik weet). Zou het te maken kunnen hebben met een oude 3 phase opstelling waarin deze multiplus is gebruikt?
Een keer met ve.bus sytem configurator weer op een fase zetten.
@nanandat69_Ludo, bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe je dat doet, maar dat ga ik vinden. Bedankt voor het op het goede spoor zetten.
Ik heb ze nu aangesloten zoals ze origineel aangesloten waren (de verkoper had er 1, 2 en 3 op gezet, ik snap nu waarom…). En nu zijn ze zichtbaar geworden in VRM. Weer een stapje verder.
ik ben momenteel met mijn eerste systeem bezig. je moet de cerbo gx met ve.bus aan de eerste mulitplus hangen. de tweed ve.bus gaat naar ve.bus van mulitplus 2. 2 weer naar 3 en daar sluit je hem af met zo’n blauw afsluit weerstand ding. Of je sluit daar je mk3 op aan. een usb device om alles opnieuw in te stellen. zo heb ik het gedaan. een mk3 kost wel wat, maar dan kan je het ook sneller configureren. Het schijnt ook zonder mk3 interface te kunnen, maar zo’n apparaatje is wel makkelijk. Gewoon via de programma’s opnieuw in te stellen.
Ps. op tweakers is ook een heel forum topic over multiplussen en hoe je die in moet stellen
Tip ga eerst je zelf voorzien van informatie en volg de training voordat je iets defect maakt. bekijk dit filmpje eerst 9.2 Victron - Advanced Training Three-phase and Parallel
en daarna als het functioneert naar deze Victron - Three Phase Firmware Update with VictronConnect
Op 't einde van de VE.Bus moet GEEN blauwe terminator !
Da’s enkel voor (VE) CAN.
RTFM aub.
helemaal gelijk. ik ga het lezen.
Het zijn Video’s en super handig naslag werk, ik gebruik het nog steeds kwestie van trainen.
hartstikke bedankt, zit het nu te bekijken (tussen de bedrijven door…)