Heb onlangs een Multiplus 5kva geplaatst met 20kwh batt van Deye.
Als gridmeter staat er de ET340. De netspanning is 3x400V+N, er staat 1 Multiplus aangesloten op de 1ste fase. De PV omvormer (SolarEdge) is monofasig en staat ook op de eerste fase.
Alles lijkt te werken maar op de Cerbo staat laden en ontladen omgewisseld. Ik zie niet direct wat ik verkeerd gedaan heb, hebben jullie een idee wat ik kan nakijken?
De batterij wordt herkent als LG resu, kan dat?
De et340 heeft aan de bovenkant de aanvoer vanuit het net en aan de onderkant de belastingen richting de multiplus omvormers.
Heb je dat misschien verkeerdom aangesloten?
Dat zou juist moeten aangesloten zijn, ik had de handleiding erbij genomen bij de installatie, zeker om de juiste kleuren van de rs485 usb kabel aan te sluiten
De meter staat ingesteld als gridmeter, dat is zeker in orde. Het gaat iets te maken hebben met de batterijen zelf (of communicatie), als ik de weergave aanpas naar Multiplus werkt het. Als deze op LG resu staat is het omgekeerd. Kan de firmware van de batterijen een update nodig hebben? Of klopt de communicatie sowieso al niet omwille van de naam? LG resu ipv Deye
Ik heb geen ervaring met Deye systemen, en weet dus niet direct een oplossing. Dat laden/ontladen is natuurlijk een batterij (BMS) probleem en het helpt ook niet als die dan mogelijk verkeerd geïdentificeerd is. Als de communicatie verder foutloos verloopt, dan is de kabel waarschijnlijk in orde, maar geeft de BMS de data op een andere c.q. verkeerde manier door.
Wellicht kan je dat ergens via CAN bus instellingen op de Cerbo aanpassen. Ik weet dat er voor de BMS die ik gebruik een aantal verschillende opties waren dus misschien ook voor jouw BMS.