Hallo mijn 3 fase systeem 3 multiplus 2 5000 met 2 seplos 15kw batterijen werkte super goed , wilde gisteren een 3 seplos batterij erbij zetten toen ik de netwerk kabel erin deed viel alles uit , nu krijg ik de multiplussen niet meer opgestart . graag hulp
Wat werkt nog wel en doet de Cerbo het?
Ja de serbo gx doet kan alles zien , batterijen hebben alle 53.51 volt, heb 231 volt staan op de ingang.
De serbo zegt multiplus uit ???
Je kunt niet zomaar een batterij erbij aansluiten terwijl het systeem aanstaat, je zult hem aan moeten sluiten terwijl alles uit staat
dan systeem opnieuw opstarten en configureren voor de nieuw toegevoegde batterij
ok je heb gelijk , hoe start ik dan het systeem weer op, ,heb wel een interface mk3 hier liggen , maar ben slecht met computer. ik krijg gewoon niet de multiplus aan het werken ,een vriend deed dat via thuis, maar die zit een marrokko .
Hoe heb je de extra ACCU aangesloten, heb je wel gecontroleerd dat de spanning gelijk is.
Bij te grote verschillen lopen er grote stromen. Staan er meldingen in de Seplos battery?
Heb je al geprobeerd om alle schakelaars uit te zetten(Multiplus II 3 standen schakelaar), even wachten en dan de schakelaars opnieuw aan te zetten (ik heb geen 3 fase system)
ja alle batterijen hebben 53.51 volt , heb alle schakelaars van de multiplus op nul gezet het gehele systeem uitgezet , dan de batterijen opnieuw opgestart .als de sergbo aan gaat dan de schakelaars van de multiplus op 1 gezet maar ze doen niets normaal moeten ze even gaan klikken of lampjes moeten aan gaan ,niets bij me.
de seplos batterijen geven geen storing aan.
Heb je de spanning op de accu aansluitingen op de omvormers al eens opgemeten? Zie je daar ook die 53.,wat was het voltage?
Werken alle zekeringen nog?
ja ik meet op de multiplus ook 53 volt
Gaat dit over ethernet(LAN) of de kabel van de Seplos.
Hoe heb je de accu’s aangesloten, CAN bus/ RS485.
Als je de Seplos "netwerk "kabels verwijderd en opnieuw opstart wat gebeurd er
hallo over de ethernet kabel , aangesloten via de rs485 , van een batterij gaat een speciale kabel naar de serbo en dan zijn de 3 batterijen door gelus via rs485
de seplos netwerk losgekoppeld de multiplus springen niet aan
niemand een oplossing voor me , is er iemand die weet die mijn multiplussen kan resetten???
Heb je een noodstop knop? Als de draadbrug die er normaal zit namelijk onderbroken is, dan starten je omvormers ook niet op.
Anders zal je iemand waarschijnlijk remote access moeten geven zodat er bekeken kan worden wat er aan de hand is.
heb geen noodstop , dus ik zoek nu iemand die op mijn systeem kan inloggen en als weer in orde kan brengen , ken je iemand??
Ik zie dat je eerder schreef dat de omvormers op uit stonden. Heb je al eens op de Cerbo in de Multiplus instellingen gekeken? Staat daar soms ook uit? Zet die dan eens op on (aan). Hier staat alles op Engels dus Switch is wellicht dan Schakelaar bij Nederlandstalige instellingen.
hallo heb op de Cerbo de multiplus op aan gezet , de master gaat een lampje branden de rest van de multiplus doen niets.
Welke LED is dat?
Heb je niet ergens een MK3 interface ertussen hangen?
Weet je 100% zeker dat alle schakelaars on de drie omvormers in dezelfde stand staan?
Is automatisch bijwerken van firmware ingeschakeld?
Heb je wellicht een firmware update uitgevoerd na de storing?
Zijn de VE.bus kabels tussen de omvormers nog correct aangesloten?
Misschien kun je een compleet schema maken van alle apparatuur en hoe alles is aangesloten, beveiligd (zekeringen) enz…
Hallo mark ik kan foto’s sturen maar een geheel schema maken is niet te doen voor me . Mijn probleem na het bij plaatsen van een derde batterij heb ik vergeten het systeem uit te zetten , toen ik de netwerk kabel in de derde batterij wou pluggen viel alles uit , mijn multiplussen herstart niet meer. ik zie op de serbo dat de multiplus op uit staan ,moet ik deze weer op aan zetten ??? of het systeem een nieuwe update doen . ik had iemand die deed mijn systeem van afstand kon in zien , maar deze persoon is in marokko ,dus niet bereikbaar ?/ dus ik heb een groot probleem hoe ik dit moet oplossen .