Ac en uitgaande zekering trippen

Na her inschakelen van de MP trippen de zekeringen (ac en afgaand) soms, terwijl de belasting m.i. niet extreem is. (2 koelkastjes en nog wat klein spul) Het lijkt bij de afgaande groepen om een inschakelpiek te gaan. Geschakelde voedingen staan hier wel om bekend.

Als alles weer instaat gaat het prima en heb ik nooit een zekering-trip gehad. Het gaat om een muliplus gx 5000, de afgaande zekeringen zijn B16 de inkomende B20. De net aansluiting is een 3x25 . Voor de MP gebruik ik alleen L1, de uitgangen zijn verdeelt over 2 groepen.

Heb je eerst DC aangesloten voordat je de Multiplus aanzet?

Ja, in principe staat de DC altijd aan. Als ik thuis ben is het allemaal niet zo’n probleem, Maar soms ben ik langere tijd afwezig. Als ik dan een spanningsdip(uitval) krijg is het onzeker of en welke weer bij komt. Het zou wat lullig zijn als de koelkastjes en de vriezer uit zouden gaan.

ik zal van de week even testen als de OUT1 uitgeschaked is of het dan nog uitvalt

Dus na een spanning dip valt alles uit.

Als de spanning weg is werken de koelkasten nog

Kan je iets in de logging zien (neem aan dat het GX gedeelte blijft werken)

Hi

Kun je meer info delen over je complete installatie en hoe het is aangesloten?

paar koelkastjes kan het probleem niet zijn

mijn hele huis is aangesloten op een 3 fase multiplus 2 5000 setup, nog nooit problemen gehad

Hoi Marc, ik zal straks de belastingen van de uitgaande groepen exact in kaart brengen (als de vouw van huis is ;). Dan kom ik bij je terug.

Ik vermoed dat het probleem de directe uitgang van de MP is (OUT-1) . Daar staat vlgs mij ook mij werkkamer op. In het verleden ook altijd wat problemen met inschakelen omdat er toch een aantal computers staan.

Als het systeem aan staat en het net valt uit, dan zou dit niet kunnen gebeuren, daar zou je helemaal niets van mogen merken