Upgrade firmware Multiplus?

In Ve Configure ontbreekt het tabblad Advanced (dus na Assistant). Kan dit te maken hebben met de ouderdom van mijn Multiplus. Op het board zitten stickers met de volgende nummers: CMP24/1600; HQ1451MP9E9; Power Pack IRF3205PBF; 2616154.VFD. Ik wilde proberen via ESS en DVC voorrang bij het laden van de accu proberen te geven aan de MPPT 75/15. De ESS wizard komt niet zichtbaar op mijn raspberry 4B met het Venus OS. Is hier een upgrade van de firmware nodig, mogelijk en nuttig? Zo ja, dat gaat via flashen? En nogal risicovol? Dus heel goed de handleidingen volgen?

Ja dat heeft idd met ouderdom te maken, aan je serienummer te zien is ie van 2014

Of het met een update wel beschikbaar is weet ik niet

kijk ook even naar dit oude topic op het oude forum

https://www.victronenergy.com/upload/documents/manual-VE.Bus-firmware-versions-explained-EN.pdf is a good place to start. It has the 26 larger processor so may just need a mk3 dongle and possible staged upgrade. Sign up to Victron professional and also search the Victron site on as there are a number of minimum version depedencies. Just upgrade all the devices to the latest.