Hey ik ben nieuw hier.
Heb een oude victron phoenix multi 24v2500w 70A. Zou graag de laadcaracteristiek aanpassen met Dip switches.
Heb geen handleiding en degene die ik online vind, spreken allemaal van push-buttons om de gewijzigde gegevens op te slaan.
Helaas vind ik op mijn toestel geen push-buttons. De dips witches zie ik wel.
Hoe krijg ik deze gegevens aangepast?
Mvg Sepppe
Inmiddels heb ik een Mk2 adapter gekocht. Heb oude software versie VEconfigure 9003119 geïnstalleerd op laptop met Windows 11.
Bij het aansluiten van Mk2 in usb poort wordt deze niet herkend door computer noch door veconfigure. Heb wel toegang tot mobiel netwerk(internet)
Bij het selecteren van eender welke poort in veconfigure lukt dit niet.(zie foto)
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Thanks for quick reply. No I don’t think I can use this.
On my inverter I cannot find any push-buttons. Indicated “J” on appendix on page25.
Only the Dip switches seems to be there on my inverter.
Interessant maar natuurlijk niet hetzelfde toestel.
Weet niet zeker waarvoor de Dip switches bij mijn toestel exact voor staan. Lijkt me wat tricky hiermee te gaan experimenteren.
Als ik bijvoorbeeld vergelijk met mijn andere en jongere Multiplus (24/3000/70/16 modeljaar 2012) komen de waarden waarvoor de Dipswitches niet overeen met het getoonde toestel in het filmpje.
Het zou me echt vooruit helpen moest iemand me de juiste handleiding kunnen tevoorschijn toveren. Met de serienummer (met datumcode) moet deze toch te achterhalen zijn. Vind de serienummer ook niet terug zoals bij mijn jonger exemplaar op sticker. Weet iemand deze staan?
Of ziet iemand nog andere alternatieven?
Bij mijn jongere Multiplus volgde ik de handleiding en was de klus op 5 minuutjes geklaard.
Dank voor uw reply. The user manual kan misschien de juiste indicatie weergeven van de dip-switches.
Maar om de opties te overlopen/veranderen (weergegeven door de LEDs)spreekt men weer van pushbuttons .(zie toegevoegde foto)
Hier staat :“Determine the LED indication. Press the pushbuttons until the required LED indication is displayed.”
Deze pushbuttons, zoals eerder gemeld ,zijn bij mij niet aanwezig.