Mijn Victron Mppt 75/15 (oud model, geen smart) heb ik aangesloten op een Raspberry 4B met het venus.os . De instellingen in de Mppt 75/15 kan ik dan niet inzien. Wel als ik de mppt rechtstreeks aansluit op mijn bluetooth dongel. Is het inderdaad zo dat ik de instellingen niet via het Venus.os kan inzien?
Het zou gewoon moeten werken.
Probleem kan zijn TX en RX omdraaien (normaal moet je de TX aan de RX aansluiten, maar ik heb het ook anders gezien RX aan RX en TX aan TX)
De TTL spanning kan ook anders zijn, volgens mij is deze 5 Volt en 3.3 volt bij een normale USB adapter
Ik gebruik altijd ADUM1201 chip die isoleert en de spanning (TTL) omzet
Hoi @jkb
Het klopt dat je de instellingen van de MPPT niet in kan zien in Venus OS. Als het systeem verbonden is met VRM dan kan je wel VictronConnect gebruiken in combinatie met VRM. Op de VRM tab in VictronConnect zou dan je systeem zichtbaar moeten zijn. Als je daar op klikt dan krijg je als het goed is je MPPT te zien in de Devices tab. Als je dan op de MPPT klikt kan je wel bij de settings komen. Op die manier kan je alsnog de settings wijzigen terwijl hij aangesloten is op de raspberry pi.
Met vriendelijke groet,
Thiemo van Engelen
Geweldig. Deze oplossing werkt inderdaad. Nu is het niet meer nodig om die onmogelijk kleine stekkertjes op een lastige plek om te wisselen.
Dank!