ENGIE EMpower flextime with DESS

Ik heb een nieuw engie contract afgesloten omdat ik denk dat dit aansluit bij mijn situatie.

Heeft iemand al ervaring met de instellingen voor Victron ESS met een ENGIE EMpower flextime contract.

Mvg

Frans

Weinig reactie precies tot nu toe…

Ik heb zelf ook dit contract sinds deze maand, en krijg weinig leven in het DESS gebeuren.

De batterij begint niet te laden gedurende de nacht omdat het nog niet efficiënt genoeg is vermoed ik.

Gisteren avond de accu kost/kwh gewijzigd van €0.07 naar €0.03, en deze nacht is de batterij al wel beginnen laden.

Ik volg het nog een paar dagen op, maar ik denk niet dat er effectief een besparing uit te halen is als je de effectieve batterijkost mee rekent.

Verbeter me indien ik fout denk.

Hallo Kevin, ik heb DESS uitstaan en heb nu in Node-red een flow gemaakt waar ik op de 3 tarieven de batterij gebruik of oplaad. Op deze manier hoop ik de meeste energie in de nacht te gebruiken op dit moment wat het goedkoopste is. Ik moet nog wel de PV daar in gaan verwerken (maar die is er nu niet veel :))

Met de Accukost te verlagen werkt het redelijk goed. Al heb ik wel sterk m’n twijfels over de rendabiliteit hiervan.