Ik had na diverse problemen eindelijk weer een compleet werkende versie op basis van firmware 3.67 Large. Ook Node Red en Rpi screen en temperatuur en shutdown werkt perfect.
Dus tijd om een reserve SD kaart te maken op de MAC, zoals ik altijd deed met de dd in terminal.
Tot mijn verbazing werkt die backup niet. Er is een standaard versie opgekomen en de package manager geeft aan dat hij not running is. Bovendien is er een notitie met error GX #42 en die zou betekenen dat er wat met het flash geheugen aan de hand is. Dat geeft me te denken dat de backups die ik in het veleden maakte (en niet voldoende testte ) ook waardeloos waren.
Ik heb de image ok nog met Raspberry image gemaakt maar met zelfs resultaat.
Moet ik, om een identieke reserve SD card te verkrijgen alles weer opnieuw aanmaken?
Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik fout doe.
Hi, have you tried booting from one of your backup? If it works then the issue lies more likely in the way Mac is handling the disk.
Beste is dezelfde SD, mijn ervaring (met disks) je kan van een kleine disk naar een (iets) grotere disk.
Het FAT tabel wordt mee gekopieerd naar de nieuwe backup disk en deze klopt niet meer.
Je kan zelfs bij een groter disk een extra partitie aanmaken.
Vergroten gaat niet, daarvoor bestaat LVM (zit volgens mijn niet in Venus OS)
Staan er geen errors in de log file, is de tweede partitie niet “kapot“ (/data)
Wat is het complete dd command