In de nieuwe VRM update zit een gesplitste forecast verwerkt, wat fijn is om het als gebruiker iets beter in te schatten en bij te sturen: goede richting.
wel zie ik nu een paar afwijkingen om er nog uit te polijsten:
Aangepaste forecast, waarde onder Base komt later terug als EVzonder base load. En in de zeven dagen vooruit wordt een deel van de forecast getoond als verwarming (die er niet is) en die zie ik dan niet op die dag.
Hoi @nickdb (&co) in aanvulling op bovenstaande bericht zie ik nu een forecast waarbij het lijkt alsof de kWh van de EVCS worden uitgesmeerd over meer tijd, of dat base-load en EV worden verwisseld in de voorspelling. Was m handmatig aan het bijsturen toen ik bedacht dat jullie misschien wel de ‘aangetroffen’/‘berekende’ versie willen kunnen controleren.
Nu kan Tibber slim laden natuurlijk wel eens een ‘blokje van 15 min’ starten of stoppen maar ik zie dat niet met zoveel aan-uit-aan. En 16A is de normale stroom instelling hier, dus komt het snel boven 0,66kWh terwijl het basis verbruik zelden piekt daarboven.
OF is dit het naijlen van de historische ultralage prijs van … 1 mei. Die vrijdag stond het energieverbruik voordelig op z’n kop. Is dit dan een te verwachten restje ‘historisch verbruik t.b.v. voorspellen’ daarvan?