Triphasé (3 phases) avec un mix Quattro + Multiplus?

Bonjour à tous,

Pour des besoins futurs, j’aimerais savoir si il est possible d’installer un système triphasé (3-phase) en mixant 3 Quattro (modèle 5000VA, avec connexion Grid + Auxiliaire Générateur electrogène) et 3 multiplus 2 en plus afin de bénéfifier de 10 kVA sur chaque phase . Au vue du budget (quasi le même prix qu’un système 3 x Quattro 10kVA) je réfléchis à la résilience accrue d’un tel agencement (en cas de panne d’un appareil , il resterait 5 équipements et en consignant 2 équipements, cela permettrait tout de même de maintenir le triphasé avec seulement 5kVA par phase … évidemment, si ce n’est pas maitre qui est en panne :slight_smile: )

Avez vous des avis, retours d’expérience sur ce sujet ?

Je vous remercie

Hello everyone,

For future needs, I’d like to know if it’s possible to install a three-phase system by combining three Quattro units (5000VA model, with grid connection + auxiliary generator) and three additional Multiplus 2 units to obtain 10 kVA on each phase. Prism through the budget (almost the same price as a 3 x Quattro 10 kVA system), I’m considering the increased resilience of such an arrangement (in case of a device failure, five units would remain operational, and by isolating two units, it would still be possible to maintain three-phase power with only 5 kVA per phase… obviously, if the master unit isn’t the one that fails).

Do you have any opinions or experiences to share on this topic?

Thank you.

Petit ajout de questions, si l’on peut agencer plusieurs triples, faut il que les puissances sont équivalentes ? peut on envisager par exemple un système 3x 5000Va + 3 x 8000 VA ?

Et je profite aussi de ce sujet pour demander si la version 1 ou 2 des Quattro est determinante pour ce type d’installation (3 x Quattro v1 et/ou 3x v2 ? + 3x Mutiplus v2 ?

J’ai cru comprendre que la version 2 du Quattro offrait des certifications pour le raccordement au réseau de certains pays …

cf. → What is the key difference between Quattro I and it's successor(?) Quattro II - VictronEnergy

If you are installing polyphase or parallel inverter systems, then ALL inverters must be of the same model and firmware status.
So you cannot mix Multiplus and Quatro’s in this case.
Multi’s and Quatro’s can only be run as independent systems. Also, if a device fails in a poly phase system or parallel system, the entire system will shut down due to a missing member.
However, you can use 6 or 9 inverters of the same type to achieve higher kVA ratings on a 3 phase system.

Ok thanks mike for your answer … I would hope the compliancy with same firmware version (or very close) but it seems not the case :-/