Ik heb een multiplus 2 6k5 en 32 kWh accu. Omdat ik net als velen niet onbeperkt tijd heb heb ik het systeem eerst parallel aangesloten op de PV groep dit geeft me een limiet van 25 A naar de meterkast.
Ik ga 2 x 10 mm^2 kabels onder het huis leggen om het systeem om te bouwen naar een serie installatie met noodstroom functie.
Maar ik wil het systeem natuurlijk zo snel mogelijk aan het werk hebben dus vandaar eerst de parallel optie.
Situatie: Multiplus alleen aangesloten op ACin en daar is het PV systeem ook aangesloten. Ik heb een Cerbo en een EM 24 die het PV vermogen meet.
Mijn probleem: De kabel is gezekerd met een 25 A zekering. De PV installatie zou in theorie 5000 W kunnen leveren maar komt niet zo vaak boven de 4000W uit. De inverter power heb ik gelimiteerd tot 2000 W. Ja klopt in theorie is dat net iets teveel.
Nu probeer ik met Node Red een regeling te maken . simpel gezegd 5000W - PV vermogen is max Inverter vermogen. Dit heb ik met hulp van ChatGPT werkend gekregen maar nu nog de laatste stap welke node kan ik gebruiken om dit naar de Multiplus te sturen? Chatgpt weet er ook geen en wil dit met een omweg gaan regelen.
Hebben jullie een goed idee?
Alvast Hartelijke dank.
Roel