Omvormer 12v naar 220 v piept

Hoe kan ik laadpieken van de laadregelaar victron 50/100 opvangen? Want mijn omvormer 12 naar 220v piept regelmatig en dit meestal bij overschakeling naar druppellading

Hallo Janssens Paul2, welkom op dit forum.

Als je omvormer piept wanneer de MPPT in druppellading gaat dan gaat het misschien fout met de ondervoltage instellingen in de omvormer, of de MPPT laadkarakteristiek staat niet goed ingesteld, op verkeerde/te lage laadspanning bij druppelen.
In het ergste geval is het de accu zelf maar ik ga er hier even vanuit dat deze nog in orde zal zijn.
Kijk even wat de ondervoltage instelling van de omvormer is, wellicht staat deze iets te hoog wat er voor zorgt dat deze te snel een alarm geeft.

Beste Theo

Batterij en de mppt lader zijn van victron. Het enige dat niet ban victron is, is de omvormer van 12/230 v en aan deze kan ik niets aanpassen. Tov één van victron kan de inkomende spanning via app bijgesteld en verhoogt worden. Moet ik dan een nieuwe zware omvormer kopen? Of bestaat er een toestelletje dat ertussen kan?
Nu heb in de druppelspanning even hoog gezet als de absorptie spanning waardoor de omvormer en s’morgens bij het opkomen van de zon even piept en s’avonds ook. Wanneer ik de batterij genoeg belast piept de omvormer niet omdat dan volgens mij de spanning in de batterij lager is. Ik heb de indruk dat de omvormer iets hogere spanning niet goed aan kan.

Theo ik ben ook een koperen aardingspin gaan kopen waarmee ik de mppt ga aarden.
Misschien lost dat ook iets op

Gr Paul

Welk merk en type accu en omvormer heb je?