Multi plus 12/1600 accepteert generator niet

Ik heb een probleem met mijn multiplus 12/1600 en de generator van 17000 watt

Elke keer als ik de generator aanzet en de accu wil laden ontkoppeld de Multiplus de generator en gaat overload lampje op de generator branden

Alleen accu laden gaat goed maar als ik een een 1100 watt waterkoker aanzet gaat het mis of de nespresso

Power assist met boost factor 2.0 staat aan ups functie uit en de ingangsstroom is beperkt tot 4,5 ampere

Last aan de generator zelf aansluiten gaat wel goed

Maar via de multi plus kakt die in

17kW generator or did a zero slip in?
typically on this size of system the generator would be ~2kVA, so lets assume a 1700 kVA generator.
At 220V, a 1700W generator could produce 7.7A, but this is probably a peak rating. A 1700kVA generator could produce that current, but not continuously. Typical max current would be 6A.
for a 12V battery, this would relate to 110A of charge current, but the inverter is limited to 70A.
If you don’t modify that, then that takes 840W from the generator, leaving only 520W to drive anything else. so a 1kW load such as a small kettle or espresso machine will overload the generator if power assist is off. However, the generator may overload before the power assist can function.
Try raising the Ac input current limit from 4.5A to 6A, and reduce the battery charging current.
Otherwise, a larger generator will be required.

1 Like

Is een 1700 watt generator continue sn 2100 piek

De power assist is gewoon ingeschakeld

Als ik de laadstroom op 50 ampere zet doet die het juist slechter omdat de toeren dan lager zijn vermoed ik

Boost factor op van 2.0 op 1.5 zetten zou dat kunnen helpen?

Ah - an inverter generator. These are notoriously bad at sudden loads.If it has a switch to put it in constant rpm mode, use that.

Ben erachter dat het ground relay de oorzaak is zodra de power assist inschakeld en er piek ontstaat gaat de generator in overload.

Als ik power assist uitzet of het ground relay is het tot nu toe goed gegaan.

Ik wil graag de power assist houden