Alles werkt en is ingesteld, maar de batterij ontlaadt sinds die tijd niet meer terwijl de voorspelling in de grafiek dat wel aangeeft.
De batterij geeft “inactief” aan, als ik handmatig de minimum batterij soc op 100% zet, gaat de laadstroom wel werken.
Hallo Mathijs,
Dank voor je snelle reactie
In 2023 was deze Node Red integratie geladen, maar weet niet meer of deze nog aktief stond, maar wegens het uitblijven van de
aktieve werking van DESS, heb ik gezocht wat er in de Cerbo GX als integratie stond en heb ik de “Deploy” geactiveerd…..
Heb de Node Red nu verwijderd en alle settings voor DESS gecontroleerd, maar de batterijen ontladen nog steeds niet en inmiddels is PV vermogen
groter dan verbruik, maar zie ook geen laadstroom naar de batterij gaan (98% dus er kan nog wat bij)
Wat is de beste optie, volledig opnieuw gaan configureren van het systeem?
Met de windows laptop met VEconfig de ESS assistant bekeken, daarin stond in de summary de system battery op 10 Ah,
deze uiteraard op 455Ah gezet en send modified settings.
PV omvormer uitgeschakeld - geen ontlading naar load waarneembaar
Ook nog een uitschakeling en opnieuw opstarten van de MP2 gedaan
when you powered the multis on/off - Did you choose the proper position “On” again, or did you eventually put the switch into the “charger only” position?
Hardwarematig schakelaar naar midden = off
Na een paar seconden naar stand 1 = charger only
Dan naar stand 2 = inverter on
Wachten tot net-sync is geschakeld
In beide standen geen laad of ontlaadstroom batterij
Wat een domme fout van mij zeg, na het updaten dus verkeerd opgestart.
Direct maar een waarschuwings stickertje gemaakt en op de MP geplakt
Bedankt voor de assistentie en de service van Izak, mooi dat het op zo’n afstand kan zeg!
ik zal het topic uitbreiden met de door Izak gevonden bedieningsfout en van het stickertje