2 verschillende batterijen

Hallo, ik heb 25kWh pylontech aan mijn 3fase multi plus systeem hangen via een distributor. Nu wil ik graag een extra capaciteit koppelen welke ik zelf heb gebouwd. Namelijk 16x 280Ah EVE cellen met een 300A BMS met actieve balancer van daly (had ook kleiner gekund).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Is die Pylontech ook een 16S systeem?
Zo niet is de spanning anders en kun je die 2 niet aan elkaar koppelen.

1 Like

pylontech is normally a 15S system, however you could delete one cell from your home system to match…

Wil je de Pylon bms en de nieuwe bms ook aan elkaar koppelen? Is niet echt noodzakelijk, en mss niet mogelijk.

Als je een tweede accu gaat aansluiten moet het spannings verschil erg laag zijn anders lopen er te hoge stromen

Dus een 15S accu met een 16S accu gaat fout

Alvast bedankt voor de reacties en de beste wensen.

De Pylontech bestaat uit 5x US5000 modules (daar zit ook een BMS al in).

Wat ik nu extra heb zijn dus gewoon 16s cellen van EVE met 280Ah capaciteit. Totaal spanning is 52,4 (open). Dat is ook gelijk aan de Pylontech’s

De 5 pylontech’s staan parralel en zijn dus gewoon op de DC bus aangesloten. Maar ook via 485 voor communicatie met de Cerbo GX

Maar gaat dit goed met de BMS van Daly die ik heb. Moet daar iets extra’s voor instellen dat er juiste communicatie plaats vind. Zodat SoC van het totaal gezien wordt en niet dat alleen de Pylontech’s of allen het EVE systeem wordt gebruikt.

Mvg

Nee, dit gaat niet werken de pylontech accu heeft 1 cell minder, spanningsverschil wordt dan 3.2 volt, wil je onder 0.1 volt houden.

Of een cel uit de nieuwe accu halen/ overbruggen.

BMS koppelen of beide via rs485 omzetter op je Victron aan sluiten is een kwestie van trial and error, maar ik geef je weing kans op slagen, Victron gaat in de basis uit van 1 Bms systeem/ merk.

Er is een stukje software waarmee je 2 verschillende batterij systemen kan koppelen

Battery aggegrator

Maar 15s en 16s samen gaat zowiezo een probleem worden

Bedankt voor de antwoorden, heb ik iets om aan te werken :slight_smile: