Hi Remco,
Egenolf hier, Dieren Netherlands.
Ik heb hier een Multi RS draaien op een 15 kWh LFP met JK BMS, voorlopig nog op 1 fase.
Is het mogelijk een keer langs te komen om ervaringen uit te wisselen? egenolf.vsc@gmail.com
Hi Remco,
Egenolf hier, Dieren Netherlands.
Ik heb hier een Multi RS draaien op een 15 kWh LFP met JK BMS, voorlopig nog op 1 fase.
Is het mogelijk een keer langs te komen om ervaringen uit te wisselen? egenolf.vsc@gmail.com
@EvSC werkt je huidige ess goed?
anders een eigen topic openen
Werkt nog niet helemaal naar verwachting. Ik had hiervoor een Multiplus 48/3000 en die deed het prima met ESS.
Maar de Multi RS gaat iets anders om met ESS. Accu wordt prima leeggetrokken tot aan ingestelde SOC grens, maar daarna alleen bijgeladen met (een beetje) solar maar (nog) niet met AC in. Keep battery charged ingesteld maar zoner resultaat. Puzzeldepuzzel….
@EvSC je kent de youtube clip “ de Victron multi Rs tips en tricks” van Harold Halewijn?, hij legt uit dat de spanning-settingen in de rs anders zijn dan in de mp.
Leuk dat je reageert! Ik heb de meeste clips van Harold ooit wel bekeken maar zal nog eens even goed gaan grasduinen.
Inmiddels heb ik zojuist de zaak goed aan het opladen gekregen via het dashboard, nu nog kijken wat DESS ervan gaat bakken de komende dagen.
Hi, Frisianstar,
i’ve got the old V19.5 without the flushed screen and updated the firmware on both batteries. Now its working fine.
Where do you buy the Yixiang battery systems ?
Do they have a communication integrated with victron ? For example CAN ?
Thanks for the info ![]()
The Yixiang battery with JK bms have can connection and communicate with Victron without any problem.
Combine 2 or more batteries is sometimes not possible, the topic starter here didn’t have any problem…
Availability… where do you live?
Belgium
Ik denk dat de topic-starter de componenten of bij Nkon of bij Zonnepanelensuper in Nederland heeft besteld.
On-topic, gister begonnen met het ‘ top balanceren’ van 1 accu (multi RS 6000 en Yixiang 16Kwh EVE)
Helaas zij er 2 cellen die veel afwijken, toevallig heeft de Duitse Andy op zijn YouTube kanaal ‘ Off grid garage’ een video met exact hetzelfde probleem, hij gebruikte uiteindelijk een losse instelbare voeding.. dit ga ik ook doen.
Klopt, ik heb ze bij Zonnepanelensuper vandaan. Prima hulp en handleiding gekregen voor het goed instellen en afstellen van het systeem waardoor ik geen problemen heb ondervonden
Goed adres. Toby is dan ook niet de eerste de beste… als voormalig Victron medewerker. Misschien niet altijd de goedkoopste adres, maar service mag ook best wat kosten,
How do you mean almost nobody gets JK inverter BMS in parallel? I run about 30 of those BMS’s in several installations with up to 5 of them parallel. Setting them up takes a few seconds only.
The master battery needs to be set at address 0000 with the dip switches and that one talks via canbus to the Cerbo GX.
Than the slave batteries up to 15… Take any address but not 0000 than plug in the RS485 cable from connector A to B
First rj45 connector on JK inverter BMS is RS485 for communication with inverters… (don’t use it)
Second rj45 connector is canbus with pin 4 and 5 for canbus to pin 7 and 8 for Victron cerbogx
Third rj11 connector is rs232 (don’t use it)
Fourth rj45 is RS485A for BMS parallel communications (use these for parallel BMS’s)
Fifth rj45 is RS485B to receive communication from another BMS RS485A for parallel connections (use these for parallel BMS’s)
Hope this helps,
De JK inverter BMS V19 en eerder heb ik altijd moeten updaten omdat anders de parallel info op de canbus niet goed was. Als je momenteel versie V19 koopt dan zit er al wel een firmware in die prima in parallel werkt is mijn ervaring. Ik gebruik een usb-RS485 en zet het dipswitch adress op 0001 als ik de update doe. De firmware files haal ik op de website bij Andy… Nooit een gebrickte BMS gehad. Wel inmiddels uitgevonden hoe je een JK inverter BMS wel kapot krijg. Haal de supply plus verbinding los en zet BMS aan… Dan alsnog de plus aansluiten er komt rook uit de voeding van JK inverter BMS. Maar twee keer hebben mijn leerling monteurs een JK BMS compleet verkeerd aangesloten alle verbindingen in de verkeerde volgorde. Dat overleeft bijna geen enkele ander merk BMS maar JK BMS en JK inverter BMS wel.