MPPT voor 6 x 450wp zonnepanelen

Wat zou de beste MPPT zijn om 6 zonnepanelen van 450wp aan te sluiten op mijn 24v boordnet?

Om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven is het noodzakelijk dat er een aantal belangrijke gegevens worden gedeeld van de datasheet. Een link hier na toe is wel zo handig.

Je bedoeld de datasheet van de zonnepanelen

Ja.

Ik gok dat je op 3S2P uitkomt met een 150/85 of 250/85 MPPT afhankelijk van het voltage van je panelen.

Heb zojuist een foto gemaakt van de gegevens op de achterzijde van de zonnepanelen

Het gaat dus om 6 van deze panelen

Heb zojuist geprobeerd om de calculator in te vullen op basis van de gegevens van de zonnepanelen. Ik kwam op het volgende uit

Weet alleen niet of ik de power goed heb ingevuld omdat de eenheid op zonnepaneel in watt is en in calculator wp. Ook ben ik uitgegegaan van 2 strings met 3 panelen is serie.

Ik vraag me ook af wat de diameter voor de draden zou moeten zijn omdat ik nogal door een kleine pijp heen moet om binnen te komen.

Ja dat ziet er prima uit. De diameter van je draden hangt af van de lengte. Je kan ook alles in één serie doen, dan heb je een 150/45 of 150/60 MPPT nodig. Met een hoger V en een lager A kan je vervolgens ook af met een dunnere draad.