Ik wil een volledig off grid systeem met victron , wie kan mij helpen?

Beste ,

Nu ik een digitale meter heb wil ik batterijen zetten .

Ik mag aan mijn bestaande configuratie niets wijzigen omdat ik anders mijn certificaten kwijt ben (belgie) , ik moet dus mijn omgevormde stroom die van de panelen komt ipv naar het net te sturen eerst zorgen dat mijn batterijen gevuld worden en als die vol zijn dan pas naar het net sturen. ik moet de mogelijkheid hebben om volledig off-grid te gaan .
mijn panelen leveren samen piek 8500 watt.mijn situatie nu :

2 SMA (sunny mini central smc 4600A) omvormers die mono over 2 fase de stroom in het net stuurt , daar moet ik afblijven.

Wat wil ik .

Ik wil die geleverde stroom van mijn panelen / SMA’s eerst in mijn batterijen sturen en als die gevuld zijn dan pas de stroom naar het net sturen . De batterijen moeten 3 fase stroom kunnen leveren

ik wil werken met

Victron MultiPlus-II 48V 6.5kVA 100A (3 maal) omdat ik ook een warmtepomp heb maar ik wil ook de rest van mijn huis van stroom voorzien zolang er genoeg zit in mijn baterijen.

ik heb mijn huiswerk al gedaan en dit zal ik nodig hebben van Victron .

Victron Energy Cerbo GX MK2 ControllerVictron
Energy Lynx DC Distributor (M10) (2 maal)
Victron Energy VM-3P75CT Energiemeter
Victron Multiplus II 48V - 6K5VA - 100A ( 3 maal)
welke batterij ? ik wil voor 25 kwh gaan
en de nodige kabels en zekeringen ga ik ook bestellen.

het enige wat ik mis is een draad schema hoe ik alles moet plaatsen .
kan er iemand mij verder helpen.

luclucschoors@gmail.com

dank bij voorbaat .

Hi,

Beste advies is neem contact op met je lokale officieele victron dealer voor systeem ontwerp

wat je voor ogen hebt kan prima, ik zou het systeem als gewoon ESS gebruiken, volledig off grid gaat niet lukken met “maar” 25kw aan batterijen

mijn systeem is 3 fase multiplus 2 5k en ik heb 20kw pylontech batterijen, 9600wp aan solar, mijn hele huis staat er op en inmiddels ook een warmtepomp, ook hiermee is off grid niet mogelijk, al gebruiken wij tussen maart en november zeer weinig van het net

3 fase warmtepomp? Dan is 25 kwh accu wel wat klein, hier een 1 fase wp achter de Victron met 32 kwh accu’s, maar dat had wel 45 tot 50 kwh mogen zijn.. het thermische element moet je in het verbruik niet onderschatten, afgelopen winter al eens de 10 kwh aangetikt op 1 dag puur voor het ontdooien.