Goedenavond,
Bericht in het Nederlands omdat dit alleen voor zonneplan dynamische contracten relevant is.
Als ik in vrm bij dynamic ess de prijzen voor zonneplan selecteer dan is dat inclusief btw en energiebelasting maar zoals jullie weten voor mensen die stroom terugleveren word de energiebelasting en btw gesaldeerd. Als je per definitie hetzelfde of meer per jaar teruglevert dan afneemt betaalt je geen belasting en btw. De prijzen die vooraf ingevuld zijn kunnen dus niet voor iedereen met een zonneplan abonnement hetzelfde zijn omdat de meeste mensen met een ess ook zonnepanelen hebben en dus ook terugleveren.
Nou heb ik (waarschijnlijk) dit jaar meer opwek dan eigen gebruik en dan betaal je helemaal geen belasting en btw en dus wil ik de prijzen invullen zonder belasting en btw. Daar bovenop moet dan wel de 2 cent per kwh die zonneplan rekent. Als de inkoop prijs 0 is zoals morgenmiddag en ik vul in p+ 2 cent dan klopt de formule. In vrm staat dan 2 cent, maar als de prijs P hoger word dan 0 dan begint er een afwijking te ontstaan. Voorbeeld morgen laagste prijs is 2 cent/kwh en hoogste prijs is 15,6 cent/kwh volgens de zonneplan app
Als ik de formule bij zowel afname als teruglevering invul als [ P ] [ + ] [ 0.02 ] dan staat er in VRM 2 cent als laagste maar 13,2 cent als hoogste bedrag.
Iets klopt er dan niet maar wat voor formule is dan wel juist (of manipuleert zonneplan de prijzen?