question

jorts avatar image
jorts asked

Geen 220V wanneer geen walstroom

Ik heb sinds kort een nieuwe boot en daar zit een Victron Phoenix Multiplus 24 1600 40 in.

Nu blijkt dat ik, wanneer ik van de walstroom af ben, geen 220V heb als ik de omvormer aanzet. Het lampje gaat aan van omvorming, maar er is geen spanning.

Wanneer ik de walstroom erop zet is er weer 220V


kan het zijn dat ik te weinig accu vermogen heb staan?
er zitten 2 accu’s in, Beaut AGM260-12, 12V 260ah.

Moet er wellicht meer in?


ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Phoenix Inverteroffgrid
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

6 Answers
wytse avatar image
wytse answered ·

Hallo Jorts,

Accuvermogen moet geen probleem zijn. Omdat de omvormer volgens jou wel aanstaat kun je kijken of er nog een zekering vanaf de omvormer geïnstalleerd is welke defect is. Misschien heb je ook nog een bepaalde omschakeling aan boord tussen omvormer en walstroom? Misschien werkt deze niet? De accu's leveren nog wel genoeg spanning?


Groet,

Wytse


1 comment
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

jorts avatar image jorts commented ·
Ik ga de omschakeling of zekeringen nog even nalopen.
0 Likes 0 ·
harold avatar image
harold answered ·

Heb je deze boot 2e hands?
Het zou kunnen zijn dat de Multi anders is ingesteld of dat zg Assistants zijn ingeprogrammeerd.

Gr

Harold

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

jorts avatar image
jorts answered ·

Ja, de boot is 50 jaar oud, dus ik ben niet de eerste zeg maar.


hoe weet ik of er een andere instelling is?
kan ik dat ergens controleren?

Jort

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

harold avatar image
harold answered ·

Haha
Ik hoop dat je victron installatie nieuwer is ;-)
Ons schip is ook ruim 50 jr oud.

Is t alleen een Multi, of hangt er nog meer Victron aan het boordnet?
Als er geen Color Control GX oid aan zit, dan zou er iemand met een laptop de instellingen moeten controleren.
Maar als er weinig aan zit, zullen de instellingen ook wel niet zo geavanceerd zijn ingesteld.


2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

jorts avatar image
jorts answered ·

Haha. Nee. Ik geloof dat de Victron uit 2005 of jonger is.

Het is alleen de Multi, verder niks.

Kun je daar wat mee?

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

harold avatar image
harold answered ·

Dan zou ik niet iets ingewikkelds geprogrammeerd verwachten.
Laad ie wel? En staat op ON ipv charger only?
Heb je de handleiding?



2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.