question

os-stagair avatar image
os-stagair asked

Is het mogelijk om met Victron Quattro 48/15000/200-100/100 te verbinden met zonnepanelen, accu en het net?

Ik ben onderzoek aan het doen naar energieopslag afkomstig van zonnepanelen, en een off grid systeem.

Ik heb al een bestaand systeem uit zonnepanelen en een omvormer die de spanning van de zonnepanelen omzet naar 230 V(AC). Na deze omvormer wil ik de quatro omvormer toe passen. De bedoeling is dan dat de spanning uit de omvormer hier op aangesloten wordt en deze vervolgens de accu kan opladen met 48 V(DC). De rest van de spanning moet kunnen worden gebruikt voor eigen gebruik, en als er dan nog rest is moet dit terug worden geleverd aan het net.

Hierbij is het ook de bedoeling dat bij een stroomuitval de accu er voor zorgt het bedrijf voorzien wordt van stroom, hierbij moet de 48 V(DC) van de accu omgezet worden naar 230 V(AC)

Is dit mogelijk, zo ja hoe?

Als dit niet mogelijk heeft iemand dan nog andere mogelijkheden?


Ik zoek dus een systeem zoals hieronder maar dan zonder generator en dan bij spanningsuitval dat de accu het overneemt

battery chargingoffgridsolar
1568882733023.png (43.9 KiB)
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

2 Answers
Daniël Boekel (Victron Energy Staff) avatar image
Daniël Boekel (Victron Energy Staff) answered ·
3 comments
2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

os-stagair avatar image os-stagair commented ·

Dus met het onder staande schema heb ik:

-Een systeem waarmee de elektriciteit van zonnepanelen opgeslagen kan worden in een 48 V accu, gebruikt kan worden in het bedrijf, en eventueel kan terug leveren aan het net.

-Een systeem waarbij het plaats vinden van een stroomstoring de elektricitieit uit de accu gebruikt kan worden voor het voorzien van het bedrijf. En de zonnepanelen bij stroomstoring nog steeds elektriciteit kunnen opwekken en leveren aan het bedrijf/het net

0 Likes 0 ·
1568883945415.png (122.1 KiB)
os-stagair avatar image os-stagair commented ·

@Daniël Boekel (Victron Energy Staff)

Nog ff een vraag erbij

Is de onderdelen lijst zo kloppend en volledig?

-CANVU-GX

-rj45 utp cable

-interface mk3 usb

-Energy Meter EM24 manual

-Quattro


0 Likes 0 ·
Daniël Boekel (Victron Energy Staff) avatar image Daniël Boekel (Victron Energy Staff) ♦♦ os-stagair commented ·

Ik ga niet je huiswerk doen ;)

maar elke GX device werkt hiervoor, je hebt nog een rs485-usb kabel nodig, en een accu i sook wel handig.

Lees eerst de handleidingen maar eens :)

0 Likes 0 ·
tommas avatar image
tommas answered ·

En in het geval van de Quattro ben je volgensmij ook verplicht om een ziehl anti-eiland relais te plaatsen ivm regelgeving..

2 |3000

Up to 8 attachments (including images) can be used with a maximum of 190.8 MiB each and 286.6 MiB total.

Related Resources

VictronConnect VE.Bus charging manual  

Additional resources still need to be added for this topic

Victron Offgrid page